معلمان امر تربیت دانش‌آموزان را جدی بگیرند
معلمان امر تربیت دانش‌آموزان را جدی بگیرند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، بر لزوم ارتباط والدین با کادر آموزشی تاکید کرد و افزود: برای تحقق هرچه بیشتر اهداف متعالی آموزش و پرورش، والدین و خانواده‌ها باید در ایام تحصیل با […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، بر لزوم ارتباط والدین با کادر آموزشی تاکید کرد و افزود: برای تحقق هرچه بیشتر اهداف متعالی آموزش و پرورش، والدین و خانواده‌ها باید در ایام تحصیل با اولیای آموزشی ارتباط جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان دلسوز نیز باید در کنار امر تعلیم به تربیت دانش‌آموزان نیز اهتمام داشته باشند تا شاهد خروج شهید شهریاری‌ها از مدارس باشیم، تصریح کرد: اول مهرماه امسال شاهد حضور ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان هستیم و این در حالی است که رسالت سنگین تعلیم و تربیت این تعداد دانش‌آموز را ۱۵ هزار معلم و کادر فعال در بدنه آموزش و پرورش عهده‌دار خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس، از این هفته به‌عنوان پرتویی از عاشورا یاد کرد و با بیان اینکه هویت اعتقادی ما زیر سایه بزرگداشت انقلاب و فرهنگ عاشورایی است، اظهار کرد: بدون شک، یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت برای نسل‌های امروز و آینده است.

 خاتمی با سفارش به اینکه مجالس عزا باید در شان اهل‌بیت (ع) برگزار و فرهنگ عاشورایی به خوبی تبیین شود، ادامه داد: این به آن خاطر است که با روحیه سلحشوری است که می‌توان در برابر توطئه‌ها ایستاد. هر فرد به سهم خود این واقعه جانسوز را برای نسل‌های بعدی زنده نگه می‌دارد که شعرا و مادحین نیز در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با یادآوری اینکه در عرصه دفاع‌مقدس عموم مردم حضور پیدا کردند و مردانه هشت سال ایستادند و خدای متعال نیز به پاس این ایستادگی، نصرت خود را شامل حال ملت ایران کرد، افزود: جنگ نظامی تمام شده ولی دشمن هنوز دست از توطئه برنداشته و در جنگ فرهنگی و اعتقادی هستیم و باید مراقب باشیم در این حوزه نیز پیروز میدان باشیم.

مردم زنجان بعد از اقامه نماز جمعه تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند.

در پی اهانت  رئیس جمهور مستکبر آمریکا علیه ملت غیور ایران، راهپیمایی گسترده ای در سراسر ایران برگزار شد.

مردم یکپارچه شعار ” مرگ بر آمریکا ” را سر دادند.