سخنان زشت و سخیف ترامپ، ارزش و لیاقت پاسخ ندارد
سخنان زشت و سخیف ترامپ، ارزش و لیاقت پاسخ ندارد

حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح استان زنجان که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اتوبان ۲۲ بهمن، شهر زنجان برگزار شد افزود: به حال مردم آمریکا باید تاسف خورد که رئیس جمهورشان در یک مجمع بزرگ جهانی و در حضور سران و نمایندگان کشورهای دنیا، چنین سخنان سخیف […]

حجت الاسلام علی خاتمی روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح استان زنجان که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اتوبان ۲۲ بهمن، شهر زنجان برگزار شد افزود: به حال مردم آمریکا باید تاسف خورد که رئیس جمهورشان در یک مجمع بزرگ جهانی و در حضور سران و نمایندگان کشورهای دنیا، چنین سخنان سخیف و بی ادبانه ای را بر زبان جاری می سازد.
وی با بیان اینکه مردم آمریکا باید بپا خیزند و جواب بی نزاکتی های ترامپ را بدهند اظهار کرد: امروز دشمنان آزادی و استقلال، برای رسیدن به اهداف پلید خود، اسلام هراسی را راه انداخته اند اما این دسیسه و ترفند آنان به جایی نخواهد رسید.
حجت الاسلام خاتمی با تاکید براینکه دشمنان باید وجود ایران سرافراز و قدرتمند در عرصه بین المللی را بپذیرند، افزود: امروز فرهنگ مقاومت، خود را در منطقه نشان داده و به عنوان الگوی مقاومت و آزادی آن هم با فرهنگ دین و قرآن، در گوشه و کنار جهان از جمله سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین اشغالی، مطرح است.
امام جمعه زنجان به دوران هفته دفاع مقدس اشاره و با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از الگو کربلا و عاشورا بود، گفت: دفاع مقدس نیز پرتوی از تفکر عاشورایی بود که دشمنان ایران را در جبهه های حق علیه باطل، وادار به تسلیم کرد.
حجت الاسلام خاتمی، افزود: ۳۱ شهریور ۵۹ که اوج عناد و دشمنی استکبار جهانی و حامیان آنان با اسلام، انقلاب و نظام بود تمام کفر در یک صف قرار گرفته و قصد داشتند طومار انقلاب را برچیده و به خیال خام خود ایران را تجزیه کنند اما در این میان از ماهیت اسلام و مکتب عاشورایی ملت و رزمندگان اسلام غافل بودند.
وی با تاکید براینکه خون بر شمشیر برتری دارد و ثبات و ماندگاری از آن حق است و عنایت خدواند منان به پیروزی حق بر باطل می باشد، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) نقش با صلابت خود را همانند انقلاب، در دوران دفاع مقدس مقابل توطئه ها و دسیسه های استکبار جهانی نیز ایفا کرد و ملت ایران و رزمندگان اسلام به تاسی از امام (ره) در هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمنان ایستادند و در نهایت پیروزی را ازآن خود کردند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: امروز که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای در عرصه بین المللی مطرح است و حرف برای گفتن دارد.
وی ادامه داد: مردم ستمدیده و ظلم دیده، پیام ایران را به درستی دریافت کرده و علیه ظالمین به پا خاسته اند اما استکبار جهانی تلاش دارد جلو این شکفتن ها و پیروزی ها را بگیرد ولی غافل از عنایت خداوند است.
حجت الاسلام خاتمی افزود: نسل سوم و چهارم باید با تاریخ بزرگ انقلاب آشنا شوند و بدانند که اقتدار ایران اسلامی، مرهون ایثار و دلاورمردی های رزمندگان اسلام، خون پاک شهیدان و هدایت های پیامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در ۳۱ شهریور ۵۹، رژیم بعث عراق با پشتیبانی ابرقدرت های غرب و شرق، جنگ را به منظور نابودی انقلاب و نظام بر علیه ایران آغاز کردند.
سردار جهانبخش کرمی افزود: رزمندگان اسلام با پشتیبانی های بی دریغ ملت ایران، برای دفاع از مرزهای کشور راهی جبهه های حق علیه باطل شدند و پوزه دشمنان اسلام را به خاک مالیدند.
وی به رژه نیروهای مسلح استان زنجان اشاره و اظهار کرد: پیام این آیین شکوهمند به دشمنان این است که نیروهای مسلح آماده مقابله با هرگونه تهدیدات هستند و در صورت نیاز به صورت عاشورایی، حسینی و شلمچه ای از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی دفاع خواهند کرد.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی