همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد
همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، صبح جمعه با حضور پرشور مادرانی که داغدار طفل شش ماهه امام حسین(ع)، حضرت علی‌اصغر (ع) بودند، همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد. مادری کودک خود را در دست گرفته و به یاد عزیز شش ماهه حسین (ع) دیدگانش پر از اشک است. با نوحه‌هایی که […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، صبح جمعه با حضور پرشور مادرانی که داغدار طفل شش ماهه امام حسین(ع)، حضرت علی‌اصغر (ع) بودند، همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد.

مادری کودک خود را در دست گرفته و به یاد عزیز شش ماهه حسین (ع) دیدگانش پر از اشک است. با نوحه‌هایی که در فضای سالن پیچیده لحظه گلگون شدن طفلی معصوم با تیر دشمن در جنگی نابرابر اشک از دیدگان مادران جاری ساخته است.

کودکان خردسال لباس سفید پوشیده و پیشانی بند علی‌اصغر (ع) را بسته‌اند. برخی به گهواره‌های کوچک چوبی خیره مانده‌اند. حال و هوای غریبی است از عزاداری برای کودکی که معصومانه در راه حق به شهادت رسید.

مادری می‌گوید فرزندم می‌باید با اهل‌بیت (ع) اخت شده و زندگی‌اش را بر اساس سیره آن ها قرار دهد.

مادری دیگر حضور خود را تربیت عاشورایی و ولایی فرزندش عنوان می‌کند و مادری دیگر در حالی که اشک از دیدگان پاک کرده و بوسه بر پیشانی طفلش می‌زند، معتقد است شیوه زندگی امامان به حق بوده و کودکان امروز باید با چنین الگوهایی تربیت شوند.

شیرخوارگانی که به یاد شیرخواره حسین (ع) در سالن رضازاده و امامزاده سید صدرالدین  حاضر بودند امروز با نوای لالایی مادران داغدار از شهادت طفلی شش ماهه آرام گرفته‌اند.

داستان نبردی تلخ و نابرابر و گلگون شدن گلوی طفلی شش ماهه در گوش کودکان و شیرخوارگان امروزی زمزمه می‌شود و بی‌شک زمانی کودکان امروز، مدافعان آرمان‌های حسین (ع) خواهند بود.

زمانی که برای دفاع از حق از طفل خردسال خود نیز گذشت تا در کربلا اسلام زنده بماند و قرن‌ها بعد در گوش کودکان عاشق حسین(ع) داستان دلاورمردی او زمزمه شود.