احداث دهکده «تایسیز» سبلان توسط سرمایه‌گذار روسی
احداث دهکده «تایسیز» سبلان توسط سرمایه‌گذار روسی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «غفارزاده» در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در تشریح ابعاد این پروژه سرمایه‌گذاری اظهار کرد: طرح دهکده «تفریحی – توریستی» تایسیز سبلان در زمینی به مساحت ۳۹۰ هکتار در مسیر پیاده‌روی سنتی اردبیل به سرعین در کنار روستای آلقر و همچنین روستای ایردموسی پیش […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «غفارزاده» در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در تشریح ابعاد این پروژه سرمایه‌گذاری اظهار کرد: طرح دهکده «تفریحی – توریستی» تایسیز سبلان در زمینی به مساحت ۳۹۰ هکتار در مسیر پیاده‌روی سنتی اردبیل به سرعین در کنار روستای آلقر و همچنین روستای ایردموسی پیش بینی شده است.

وی با بیان این‌که هدف این طرح توجه به توسعه گردشگری این منطقه با ظرفیت بسیار زیاد برای تحقق کارآفرینی در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری است، خاطرنشان کرد: ما با در نظر گرفتن ویژگی‌های طبیعی و اجتماعی مسیر و جنبه گردشگری بومی توریستی و اکوتوریستی این منطقه سعی داریم در قالب یک زنجیره مهم و ارزشمند گردشگری بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

مدیر اجرایی تایسیز سبلان به بخش خای مختلف این پروژه در توجه جدی به توریسم درمانی، توریسم ورزشی، توریسم طبیعی و … تصریح کرد: با اجرایی شدن این پروژه و احداث جاده دسترسی اردبیل به سرعین فاصله این مسیر از ۲۵ کیلومتر فعلی به کمتر از ۸ کیلومتر خواهد رسید.

غفارزاده گفت: با اجرایی شدن این پروژه در بخش‌های مختلف در جوار دریاچه موجود ورزش و تفریحات آبی امکان اسکان گردشگران و مسافران و اقامت ۳۰۰۰ نفر در این فضا فراهم می شود و به افزایش مدت ماندگاری مسافر نیز کمک خواهد کرد.

وی گفت: با پرهیز از ساخت و ساز مرتفع در هزار قطعه ۶۰۰ متری واحدهای ویلایی و اقامتی برای اسکان گردشگران احداث شده تا به شکل اجاره ای، اجاره به شرط تملیک و … بتوان از این فضا استفاده کرد.

مجری پروژه تایسیز سبلان ادامه داد: این پروژه در مدت زمان ۳ سال اجرایی شده و فاز به فاز مراحل آن انجام می‌شود.

در این جلسه «ناصر محبوب»، مشاور البین بانک روسیه به حضور ۲۶ ساله خود در روسیه و تلاش برای تقویت روابط دو کشور ایران و روسیه اشاره و اظهار کرد: امروز خوشحال هستیم که یک بانک روسی برای سرمایه گذاری در این استان با اعتماد و اطمینان واقعی حاضر شده که ما باید قدر این فرصت فراهم شده را بدانیم چرا که این کار ساده رخ نداده است که یک سرمایه گذار بخواهد تا ۱۵۰ میلیون دلار در این استان با شرایط خاص سرمایه گذاری کند.

وی یادآور شد: این سرمایه‌گذار به‌دنبال کارهای بزرگ در اردبیل است و امیدواریم با دلگرمی که مسئولان با حمایت همه جانبه در این سرمایه‌گذار ایجاد می‌کنند فرصت سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر فراهم آید.

انتهای پیام