آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی استاندارد شهر آببر طارم
آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی استاندارد شهر آببر طارم

امیرعلی نیک بخش روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از سالها پیگیری در خصوص تحویل زمین به نهاد کتابخانه های عمومی برای احداث کتابخانه عمومی استاندارد در شهر آببر، زمین مورد نظر این کتابخانه در شهریور سال جاری با همکاری شهرداری و شورای شهر آببر تحویل اداره کل کتابخانه ها شد.وی ادامه داد: مجری […]

امیرعلی نیک بخش روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از سالها پیگیری در خصوص تحویل زمین به نهاد کتابخانه های عمومی برای احداث کتابخانه عمومی استاندارد در شهر آببر، زمین مورد نظر این کتابخانه در شهریور سال جاری با همکاری شهرداری و شورای شهر آببر تحویل اداره کل کتابخانه ها شد.
وی ادامه داد: مجری این پروژه اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم و بهره بردار آن نیز اداره کتابخانه های عمومی شهرستان طارم است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان اظهار کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۱۳۵۰ و زیربنای ۸۹۰ مترمربع ساخته می شود و قرار است در پایان سال ۱۳۹۷ به بهره برداری برسد.
نیک بخش افزود: برای ساخت و راه اندازی کتابخانه عمومی شهر آببر ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استان اختصاص شده است.
وی خاطرنشان کرد: پروژه کتابخانه عمومی آببر که جزو مطالبات عمومی مردم شهر آببر بود از سال ۱۳۸۷ در دستور کار اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان قرار داشت ولی به دلایل مختلف از جمله مشکل زمین تاکنون اجرایی نشده بود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، شهرستان طارم با جمعیتی حدود ۴۵ هزار نفر در حال حاضر دارای ۴ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی است.
هم اکنون ۹۲ باب کتابخانه عمومی در سطح استان زنجان فعال هستند که ۳۵ باب آن در روستاها قرار دارد.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی