روند اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی اردبیل تسریع شود
روند اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی اردبیل تسریع شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حامد عاملی صبح پنج‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل تصریح کرد: روند فعلی اعطای تسهیلات با گذشت نیمی از سال مقبول نبوده و انتظار همکاری بیشتری از بانک‌ها داریم. وی افزود: از ابتدای سال جاری ۲۱۲ طرح صنعتی متقاضی تسهیلات در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حامد عاملی صبح پنج‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل تصریح کرد: روند فعلی اعطای تسهیلات با گذشت نیمی از سال مقبول نبوده و انتظار همکاری بیشتری از بانک‌ها داریم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۲۱۲ طرح صنعتی متقاضی تسهیلات در سایت بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند و اعطای تسهیلات به ۱۵۸ طرح مورد پذیرش قرار گرفته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان متذکر شد: ستاد تسهیل به صورت هفتگی جلساتی ترتیب داده و وضعیت اعطای تسهیلات را بررسی می‌کند اما تاکنون تنها هفت طرح موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

عاملی با تأکید به اینکه ۱۰۷ طرح متقاضی تسهیلات سرمایه در گردش بوده و فقط ۳۷ طرح با پیشرفت بالای ۶۰ درصد برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: مابقی طرح‌ها متقاضی تسهیلات نوسازی و بهسازی هستند.

وی با تأکید به اینکه اعطای تسهیلات از سال گذشته آغاز شده و خروجی مطلوبی نیز به دنبال داشته است، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در واحدهای دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال تعدادی تثبیت و واحد تولیدی از رکود خارج شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: ضروری است جلسات کارشناسی و بررسی بانک‌ها تسریع شود تا در پایان سال بخش قابل قبولی از متقاضیان بتوانند تسهیلات دریافت کنند.