فعالیت سمن ها موجب ارتقا نشاط جامعه و مشارکت های اجتماعی می شود
فعالیت سمن ها موجب ارتقا نشاط جامعه و مشارکت های اجتماعی می شود

احمد شیرود میرزایی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه در زمان حاضر ۶۳ سمن فعال در سطح استان زنجان وجود دارد، افزود: ۱۳ مورد از این سمن ها دارای دبیر زن و مابقی نیز از وجود دبیر مرد بهره مند هستند.وی با بیان اینکه شهرستان های زنجان و […]

احمد شیرود میرزایی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه در زمان حاضر ۶۳ سمن فعال در سطح استان زنجان وجود دارد، افزود: ۱۳ مورد از این سمن ها دارای دبیر زن و مابقی نیز از وجود دبیر مرد بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه شهرستان های زنجان و ایجرود به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد سمن های فعال استان را به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: در حال حاضر نیز ایجاد قریب ۱۷ سمن در سطح این استان در دست اقدام است تا پس از طی مراحل ثبت بتوانند به فعالیت های اجتماعی خود بپردازند.
شیرود میرزایی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی سمن ها این است که کمک کار بخش دولتی باشند، افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در کنار دولت، نگاه ویژه و مثبتی به سمن ها دارد و مدام آنها را تشویق و ترغیب می کنند تا بخشی از امور دولتی را عهده دار شوند.
وی با اشاره به اینکه سمن ها در روند اداره امور جامعه و حل مشکلات می توانند نقش اساسی ایفا کنند، تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید، انتظار می رود فعالیت سمن ها بیشتر شود و این اداره کل نیز از آنها حمایت می کند تا تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود را در راستای مشارکت های اجتماعی و ارایه خدمات به جامعه هدف بکار گیرند.
معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: سمن های شکل گرفته در استان زنجان بطور متوسط ۵۰ تا ۸۰ عضو فعال دارند که این در حوزه های علمی و پژوهشی و فناوری و اطلاعات به حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ عضو نیز می رسد.
شیرود میرزایی افزود: سمن های شکل گرفته در زنجان در حوزه های مختلف ازجمله ‘حجاب و عفاف، زیست محیطی، علمی و پژوهشی، نجوم، توسعه، نشاط و شادابی جوانان، ادبی و هنری، امور خیریه، فناوری و اطلاعات، گردشگری، ارتقا هویت دینی و ملی، عمران و آبادانی، اوقات فراغت، ترویج اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری، ایثار و شهادت، تغییر اصلاح سبک زندگی، مستندسازی تلویزیون و سینما، تئاتر، کاهش آسیب ها و تلفات ناشی از سوانح رانندگی، کسب و کار اجتماعی (اسباب بازی های ایرانی و اسلامی)، آداب زندگی اسلامی ایرانی، نرم افزار، فعالیتهای بشردوستانه، سلامت اجتماعی، موسیقی محلی و سنتی’ فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: با فرمانداران و بخشداران استان زنجان، تعاملات خوبی صورت گرفته تا جوانان روستایی را ترغیب و تشویق کنیم در بخشهای روستایی ورود پیدا کنند و بتوانند با استفاده از فرصت فراهم شده ظرفیت و پتانسیل خود را در حوزه های اجتماعی نشان دهند.
شیرود میرزایی افزود: از جوانان علاقه مند انتظار می رود با نگاهی که دولت تدبیر و امید به سمن ها دارد پای کار آیند و با به ثبت رساندن سمن های مورد علاقه، کارهای خود در حوزه های اجتماعی را انجام دهند.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی