انستیتوپاستور باید پاسخگوى نیازهاى بهداشتى کشور باشد
انستیتوپاستور باید پاسخگوى نیازهاى بهداشتى کشور باشد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا بیگلرى رئیس انستیتوپاستور ایران  در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید انستیتو پاستور که امروز در محل این موسسه برگزار شد، بیان کرد: انستیتوپاستور به عنوان قدیمى ترین مرکز حوزه سلامت سابقه ارزشمندى در ریشه کنى و کنترل […]

انستیتوپاستور باید پاسخگوى نیازهاى بهداشتى کشور باشدبه گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا بیگلرى رئیس انستیتوپاستور ایران  در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید انستیتو پاستور که امروز در محل این موسسه برگزار شد، بیان کرد: انستیتوپاستور به عنوان قدیمى ترین مرکز حوزه سلامت سابقه ارزشمندى در ریشه کنى و کنترل بیمارى ها دارد و هنوز نیز به عنوان پراسرنادتریم موسسه سلامت کشور شناخته مى شود.

وى ادامه داد: باید رویکرد آینده پژوهى را با توجه به رسالت انستیتوپاستور ایران در نظر بگیریم و در برخى موضوعات بازنگرى کنیم و ذى نفعان را باید با خود همکار کنیم تا بتوانیم محصولات خود را در دنیا عرضه کنیم.

پاستور باید در زمینه ارتقاء سلامت مردم گام بردارد

وى با بیان اینکه پاستور باید در زمینه ارتقاء سلامت مردم گام بردارد، افزود: باید مرکز مدیریت بیمارى هاى غیر واگیر وزارت بهداشت از پاستور براى حل بحران بیمارى ها کمک بگیرد.

بیگلرى عنوان کرد: اکنون ١۴ رشته در دکترى در دانشگاه کشور در این حوزه داریم اما هدف جذب دانشجو در پاستور باید از دانشگاه هاى علوم پزشکى متفاوت و هدفمند باشند و تکنولوژى ها روز دنیا به طور مداوم پایش و رصد شوند.

رئیس انستیتوپاستور ایران تصریح کرد: انستیتو پاستور باید جواب گوى نیازهاى بهداشتى کشور و پیشگیرى از بیمارى ها باشد، همراهى و همکارى در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

بیگلرى گفت: باید برنامه مدارى و انضباط مالى را سر لوحه کار قرار دهیم، ما در علوم پزشکى زنجان با رعایت این ۲ موضوع توانستیم در علوم پزشکى زنجان جایگاه خوبى در کشور کسب و از نظر تراز مثبت مالى و اجراى طرح تحول در بین دانشگاه هاى علوم پزشکى رتبه نخست کشور را به دست آوریم، علوم پزشکى زنجان ١٢ سال پیش دانشگاه تیب سه بود اما امروز یکى از ١٠ دانشگاه قطب و دانشگاه تیپ یک در آموزش است.

وى ادامه داد: تعهد سازمانى و تمرکز در فعالیت در انستیتو پاستور، حمایت طلبى و رایزنى در وزارت بهداشت و معاونت تحقیقات و فناورى براى ارتقاء پاستور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس انستیتوپاستور ایران عنوان کرد: این موسسه باید ابزار معاونت تحقیقات شود و باید نیازهاى بهداشتى از این مرکز تعریف شود ؛ پاستور باید سرمشق کار پژوهشى در نظام سلامت را تدوین کند.