پوشش تحصیلی متوسطه در اردبیل کمتر از میانگین کشوری است
پوشش تحصیلی متوسطه در اردبیل کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ترک تحصیل به ویژه در مقطع متوسطه دوم یکی از معضلات آموزش‌وپرورش استان اردبیل است که همه‌ساله انرژی قابل‌توجهی صرف بازگرداندن دانش آموزان به چرخه تحصیل را از آن خود می‌کند. باوجوداینکه سال‌ها است طرح انسداد مبادی بی‌سوادی و جذب بازماندگان از تحصیل در استان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ترک تحصیل به ویژه در مقطع متوسطه دوم یکی از معضلات آموزش‌وپرورش استان اردبیل است که همه‌ساله انرژی قابل‌توجهی صرف بازگرداندن دانش آموزان به چرخه تحصیل را از آن خود می‌کند.

باوجوداینکه سال‌ها است طرح انسداد مبادی بی‌سوادی و جذب بازماندگان از تحصیل در استان اجرا می‌شود اما همچنان در برخی خانواده‌ها از تحصیل کودک ممانعت شده و یا امکانات پیرامون کودک و نوجوان به حدی نیست که بتواند به تحصیل ادامه دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول در سال تحصیلی ۹۵-۹۶، ۹۳.۰۱ است که در مقایسه با میانگین کشوری با ۹۳ درصد وضعیت بهتری داریم.

علی ورودی تصریح کرد: در دوره متوسطه دوم نیز پوشش تحصیلی ۷۷.۶۰ است که در مقایسه با میانگین کشوری با ۸۰.۸۸ به مراتب عقب‌تر هستیم.

وی متذکر شد: پوشش تحصیلی فعلی در متوسطه دوم با رشد قابل‌توجه به نسبت سال‌های گذشته همراه بوده اما همچنان از میانگین عقب‌تر هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان ابراز امیدواری کرد در سال تحصیلی جدید به دلیل اینکه آخرین سال آموزش پیش‌دانشگاهی است به پوشش تحصیلی بهتری در متوسطه دست یابیم.