زنجان آماده تشکیل میز خدمات سرمایه گذاری برای فنلاند است
زنجان آماده تشکیل میز خدمات سرمایه گذاری برای فنلاند است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در دیدار با هیات تجاری و بازرگانی فنلاندی با ابراز علاقه مندی نسبت به استقرار دفاتر اقتصادی منطقه ای و تجاری کشور فنلاند در ایران و به ویژه در استان زنجان، […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در دیدار با هیات تجاری و بازرگانی فنلاندی با ابراز علاقه مندی نسبت به استقرار دفاتر اقتصادی منطقه ای و تجاری کشور فنلاند در ایران و به ویژه در استان زنجان، افزود: زنجان برای برقراری خواهر خواندگی با استان ساووی جنوبی فنلاند آمادگی لازم را دارد.
وی اظهار کرد: چنانچه توافق لازم در زمینه استقرار شرکت های جدید فنلاندی در ایران انجام شود، زنجان از آمادگی لازم در زمینه استقرار دفاتر منطقه ای این شرکت ها در استان برخوردار است.
درویش امیری به فعالیت های اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی در زنجان اشاره کرد و افزود: فقط بخش کشاورزی در زنجان، ۳۲ درصد از سهم اشتغال کل استان را دارد.
استاندار زنجان با بیان اینکه در سال های گذشته، روابط سیاسی و تجاری میان مقامات ارشد ۲ کشور ایران و فنلاند در سطح عالی برقرار شده است، گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود در ۲ کشور فنلاند و ایران، می توان در راستای توسعه روابط اقتصادی گام های مناسبی برداشت.
وی بر ضرورت تسهیل در روند برقراری روابط بازرگانی میان ۲ کشور ایران و فنلاند تاکید کرد و یادآور شد: هم اکنون در عالی ترین سطح از روابط سیاسی با کشور فنلاند قرار داریم و هیچ مانع سیاسی در ایجاد روابط اقتصادی و بازرگانی میان این ۲ کشور وجود ندارد.
درویش امیری همچنین برقراری روابط بانکی میان ۲ کشور را مهم خواند و ادامه داد: مذاکرات میان بازرگانان و هیات های تجاری ایرانی و فنلاندی باید به توسعه روابط اقتصادی منجر شود.
استاندار زنجان با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب حوزه آی. تی و آی. سی. تی در زنجان گفت: با توجه به استقرار شهرک آی. تی در زنجان، زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و فعالیت در این حوزه در استان وجود دارد.
وی در ادامه قرارگیری ایران در کمربند خشک منطقه خاورمیانه را از مهم ترین مشکلات و معضلات پیش ‌رو اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور فنلاند در زمینه نحوه مصرف صحیح آب از موفقیت خوبی برخوردار است، ایران و استان زنجان آمادگی کامل جهت استفاده از تجربیات و نظرات فنلاند در این حوزه را دارند.
درویش امیری همچنین به پیشرفت های چشمگیر ایران و زنجان در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: با وجود اقدامات چشمگیر انجام شده در حوزه بهداشت و درمان، به همکاری فنلاند در زمینه استفاده از تکنولوژی های روز پزشکی نیازمندیم.
استاندار زنجان در ادامه به معرفی برخی ویژگی ها و سوابق تاریخی و جغرافیایی استان زنجان پرداخت و گفت: زنجان یکی از استان های مهم تاریخی ایران به شمار می آید و اماکن تاریخی نظیر گنبد سلطانیه، از آثار فاخر و تاریخی زنجان است.
وی به کشف اجساد مردان نمکی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: اجساد کشف شده مردان نمکی با قدمت ۲ هزار و ۸۰۰ ساله که در آن زمان از کفش، لباس و کمربند استفاده می کردند، بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد و دانشمندانی از دانشگاه های بزرگ کشورهای مطرح جهان جهت انجام تحقیقات علمی از این موزه بازدید می کنند.
استاندار زنجان به بازدید این هیات فنلاندی از موسسه خیریه ‘مهرانه’ زنجان اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی در فرهنگ ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار و ایجاد مجموعه های خیریه نظیر مهرانه، موید این ادعاست.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی