نیاز کشور به بیش از ۲۰۰۰ مدرسه/تحصیل ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار دانش‌آموز در سال جاری
نیاز کشور به بیش از ۲۰۰۰ مدرسه/تحصیل ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار دانش‌آموز در سال جاری

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، محمدتقی نظرپور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اظهار کرد: برای توسعه کشور باید فضای آموزشی فراهم شود و این نخستین و موثرترین گام است. وی افزود: برای اینکه افرادی چون شهید شهریاری را که به نیکی یاد می‌کنیم، تربیت کنیم باید […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، محمدتقی نظرپور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اظهار کرد: برای توسعه کشور باید فضای آموزشی فراهم شود و این نخستین و موثرترین گام است.

وی افزود: برای اینکه افرادی چون شهید شهریاری را که به نیکی یاد می‌کنیم، تربیت کنیم باید بستر آموزشی را فراهم کنیم. همچنین باید توجه داشت که برای رشد و پرورش نخبگان باید بستر لازم فراهم شود.

وی افزود: فضای آموزشی و معلمان پا به پای هم موضوع خاصی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند و تاثیر فضای آموزشی بر تحصیل دانش‌آموزان محرز است.

نظرپور خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد فضاها توسط خیرین احداث می‌شود و ۵۰۰۰ کلاس درس برای مهر آماده می‌شود که ۵۰ درصد آن با مشارکت خیرین یا توسط خود افراد تهیه شده است و اگر بتوان تعامل سازنده و خوب را با خیرین داشته باشیم مشکل ساخت مدارس حل می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در سال تحصیلی جدید ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس مشغول به تحصیل می‌شوند که این آمار در پایان برنامه توسعه به ۱۴ میلیون می‌رسد.

وی ادامه داد: برای تامین فضای آموزشی برای این تعداد دانش‌آموز در سال‌های آینده ۲۶۰۰ کلاس درس نیاز است.

وی بر حمایت نماینده ولی‌فقیه بر همکاری خیرین تاکید کرد و افزود: طی دیدارهای مختلف با ائمه جماعت نیز خواستار تعامل و ترویج این فرهنگ در جامعه هستیم. در حال حاضر جامعه خیرین کشور در ۲۰ سالگی خود قرار دارد و این مجمع از جمله پیشگامان عرصه خیریه است.

در ادامه این دیدار، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اظهار کرد: در بحث آموزش و پرورش باید به موضوع آموزش مهارت در دانش‌آموزان تاکید شود و نباید تنها به آموزش دانش‌آموزان تاکید کرد و باید بعد تربیتی دانش‌آموزان نیز در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله علی خاتمی ادامه داد: باید پروژه‌های آموزشی در سطح استان تعریف و خیرین را برای مشارکت دعوت کرد. البته خوشبختانه تعامل خوبی بین دستگاه‌ها و خیرین وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرک گلشهر تصریح کرد: با وجود ساخت مدرسه در این منطقه هنوز تعداد قابل توجهی مدرسه در این منطقه نیاز است و باید توجه داشت که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی است، زیرا این نوع هزینه سرمایه‌گذاری برای آیندگان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان یادآور شد: بر خود وظیفه می‌دانیم در راستای ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی فعالیت کنیم.

انتهای پیام