مسئولان راغب شنیدن آسیب‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی نیستند
مسئولان راغب شنیدن آسیب‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی نیستند

محمدحسین رستم‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی یکی از مولفه‌های مهم در امر معرفی واحدها و شرکت‌های توانمند استان در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی است. چالش بعدی در این ارتباط، کمبود نقدینگی لازم از سوی بنگاه‌ها و واحدهای صادرات فنی و مهندسی استان خصوصا در نمایشگاه‌های […]

محمدحسین رستم‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی یکی از مولفه‌های مهم در امر معرفی واحدها و شرکت‌های توانمند استان در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی است. چالش بعدی در این ارتباط، کمبود نقدینگی لازم از سوی بنگاه‌ها و واحدهای صادرات فنی و مهندسی استان خصوصا در نمایشگاه‌های بین‌المللی است تا صحبت از حمایت‌های یارانه‌ای و مالی دولت و کمک دستگاه‌ها و نهادهای دولتی استان برای حضور قدرتمند شرکت‌های فنی و مهندسی، طرح می‌شود، متاسفانه عقب‌نشینی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: به‌نظر می‌رسد چالش بعدی که شرکت خدمات فنی و مهندسی، نبود گفتمان مشترک و تفکرات سازنده صادراتی در میان فعالان با همدیگر و در میان مسولان و متولیان امر با همدیگر، خصوصا در نشست‌های تخصصی استان است. برخی از مدیران بخش دولتی استان به دنبال آن هستند تا با ارائه آمار و اطلاعاتی از روند روبه رشد صادرات استان، بر عملکرد رفتارهای مدیریتی خود بیفزایند و این در حالی است که مسئولان امر چندان راغب نیستند گوش به آسیب‌ها و مشکلاتی که در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود دارند بسپارند.

وی افزود: امیدواریم مسئولان استان همت کنند تا رویکرد خود را به سمت و سویی سوق دهند که بتوانند حضور واحدهای کوچک و متوسط فنی و مهندسی استان را در بازارهای بین‌المللی افزایش دهند.

رستم‌خانی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر برای شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی، ایجاد مسیر مشخص برای حضور شرکت‌های قدرتمند و هلدینگ خارجی در حوزه صادرات خدمات فنی ومهندسی استان زنجان بوده که می‌تواند در اعمال سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی استان بر مبنای نیازهای بازارهای صادراتی تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: انجمن شرکت‌های خدمات فنی ومهندسی استان به عنوان یک مرجع مهم در ایجاد و تقویت واحدهای فنی و مهندسی، نقش تاثیرگذاری در امر رونق کسب و کارها و پیونددهنده بازارهای داخلی و خارجی با محصولات و دستاوردهای صادراتی شرکت‌های فنی و مهندسی دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی استان زنجان، یادآور شد: قطعا در دوران پسابرجام، ارتباط با بازار خارج، موجب ورود فناوری جدید به استان و در نتیجه منجر به بروزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات نوینی برای استان می‌شود و رقابت با بازار جهانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی، افزایش کیفیت محصولات تولیدی استان را به دنبال خواهد داشت.

این فعال اقتصادی با اشاره به اقدامات انجمن، اظهار کرد: انجمن در سال‌جاری با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و معاونت بازرگانی داخلی و توسعه تجارت استان در صدد است تا بتواند با اجرای برخی اقدامات و برنامه‌ها، گامی در جهت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی استان برداشته تا استان نیز بتواند نقش مهمی را در کارنامه تجارت و صادرات خدمات فنی ومهندسی کشور به ثبت برساند.
انتهای پیام