تدوین ۱۲ استاندارد ملی در اردبیل دنبال می‌شود
تدوین ۱۲ استاندارد ملی در اردبیل دنبال می‌شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران تدوین استانداردهای ملی بر اساس نیازسنجی و مزیت اقتصادی، علمی و فناوری را یکی از اهداف این اداره کل دانست. وی افزود: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ارتقا توان تولید ملی که در واقع درون‌زایی اقتصاد […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران تدوین استانداردهای ملی بر اساس نیازسنجی و مزیت اقتصادی، علمی و فناوری را یکی از اهداف این اداره کل دانست.

وی افزود: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ارتقا توان تولید ملی که در واقع درون‌زایی اقتصاد را دنبال می‌کند، تدوین حداقل ۱۲ مورد استاندارد در سال جاری دنبال می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همچنین برنامه دیگر این دستگاه اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی را افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در زمینه صنایع غذایی و میکروبیولوژی عنوان  کرد.

به گفته علایی علاوه بر این افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در زمینه تست مخازن   CNG و افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در زمینه فعالیت مواد معدنی و مصالح ساختمانی نیز در دستور کار است.

وی همچنین بخشی از برنامه‌های اداره کل را افزایش ظرفیت بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز و گازسوز عنوان و تأکید کرد: اداره کل استاندارد به دنبال استانداردسازی کالا و خدمات با هدف ارائه خدمات بهتر به مردم است.

مدیرکل استاندارد استان با تأکید به اینکه گام‌های مؤثری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان برداشته شده است، اضافه کرد: استاندارد نیز به دنبال ایفای نقش خود در تحقق این سیاست‌ها است.