سومین جشنواره نقاشی های کوچک در ارومیه به کار خود پایان داد
سومین جشنواره نقاشی های کوچک در ارومیه به کار خود پایان داد

دبیر این جشنواره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در دومین جشنواره حدود ۴۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود، این میزان در سومین جشنواره به ۶۳۰ اثر رسید.علیرضا قوجاری اظهار کرد: ۶۶ نقاش در این جشنواره شرکت کردند که ۴۱ نفر آنان از آذربایجان غربی و ۲۵ […]

دبیر این جشنواره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که در دومین جشنواره حدود ۴۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود، این میزان در سومین جشنواره به ۶۳۰ اثر رسید.
علیرضا قوجاری اظهار کرد: ۶۶ نقاش در این جشنواره شرکت کردند که ۴۱ نفر آنان از آذربایجان غربی و ۲۵ نفر دیگر از استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، فارس، اردبیل، کردستان و مرکزی بودند.
وی با اشاره به اینکه هزینه خلق اثر برای هنرمندان در قطع کوچک پایین بوده و قدرت خرید برای مخاطبان بالاست، گفت: هر مضمونی قابلیت ارائه در قطع کوچک را ندارد و تکنیک خاصی را می طلبد و از این جهت برای هنرمند چالش هنری محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه 'لعیا مقدم' داور افتخاری و آتوسا خاتمی داور کارگاه این جشنواره بود، گفت: بابک خدابنده، مینا جلالی فراهانی، عسگر ایلدوستی و رومین محتشم داوران سومین جشنواره نقاشی های کوچک بودند.
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع ارومیه با گفتمان کیومرث حاج محمدی و با نظارت لیلا تقی زاده، آتوسا خاتمی و علیرضا قوجاری و سخنرانی عبدالحسین لاله با موضوع هنر معاصر و تاثیرپذیری، کپی و اصالت در آثار هنری از برنامه های مهم این جشنواره بود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا آثار ندا فیضی و سارا صادق زاده از ارومیه، یاسین کاظمی از خوی، ابوالفضل ابراهیمی از تهران و اسماعیل غفاری از تبریز در این جشنواره برگزیده شدند و پرهام همپانژاد نیز از میاندوآب نفر برگزیده ورکشاپ شناخته شد.
برگزاری این دوره از جشنواره را موسسه خصوصی خانه نقاشی به مدیریت لیلا تقی زاده عهده دار بود و ۳۰ درصد از عواید حاصل از فروش آثار به موسسه خیریه اقامتی و درمانی کودک و نوجوان ارومیه اختصاص یافت.
۷۱۲۹/۲۰۹۳ ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی