استان اردبیل رتبه سوم در بین استان های غیر ساحلی کشور را دارد
استان اردبیل رتبه سوم در بین استان های غیر ساحلی کشور را دارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میرآرمان واعظی، مدیرکل شیلات استان اردبیل در نشست با کارکنان شیلات شهرستان گرمی افزود: استان اردبیل با مصرف سرانه  10 کیلوگرم ماهی رتبه سوم  را در  بین استان‌های غیرساحلی کشور به خود اختصاص داده است. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میرآرمان واعظی، مدیرکل شیلات استان اردبیل در نشست با کارکنان شیلات شهرستان گرمی افزود: استان اردبیل با مصرف سرانه  10 کیلوگرم ماهی رتبه سوم  را در  بین استان‌های غیرساحلی کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا با تقویت فرهنگ مصرف ماهی میزان مصرف سالانه آن را به بیش از ۱۱ کیلوگرم سرانه کشوری در استان برسانیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به برگزاری جشنواره پخت ماهی در این شهرستان تصریح کرد: هدف از این جشنواره این بوده که روش‌های مختلف پخت این غذای ارزشمند و فرهنگ مصرف آن را در بین مردم نهادینه کنیم و با گذشت زمان و تقویت فرهنگ مصرف ماهی میزان مصرف سالانه آن را به بیش از ۱۱ کیلوگرم سرانه کشوری برسانیم.

واعظی بیان کرد: مصرف این غذای ارزشمند امروزه به عنوان یک دارو و یک آنتی بیوتیک در علم تغذیه مطرح است و به دلیل داشتن منبع سرشار امگا سه سبب انسداد رگ‌ها نمی‌شود و مصرف‌کننده را از بسیاری از خطرات جانی همچون سکته قلبی و تپش قلب و گرفتگی عروق و انباشتگی چربی در بدن در امان نگه می‌دارد.

وی گفت: در سطح شهرستان گرمی ۳۹ مزرعه خرد و بزرگ در زمینه پرورش ماهی در حال حاضر فعال هستند که در سال گذشته ۵۰۴ تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی و ۲۵۰ هزار قطعه تخم چشم زده و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی سردآبی در این شهرستان در سال گذشته تولید شده است.

وی افزود: شهرستان گرمی رتبه چهار را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده ‌که امیدواریم این رتبه را در سال‌های آتی بهبود ببخشیم که در منطقه گرمی با توجه به اینکه منابع آبی قابل ملاحظه‌ای وجود دارد و برنامه‌ریزی شیلات استان نیز بر این اصل استوار است که این شهرستان را به عنوان یکی از سه شهرستان برتر استان در تولید انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی تبدیل کنیم که پیش‌بینی ما این است که میزان تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.