مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته زنجان
مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه: مردم زنجان با مشارکت چشمگیر خود در جشن عاطفه ها، تا پنجشنبه شب /۲۳ شهریور/، ۷۰۰ میلیون تومان به طور نقدی و غیر نقدی کمک کرده اند.امسال ۹۹۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه: مردم زنجان با مشارکت چشمگیر خود در جشن عاطفه ها، تا پنجشنبه شب /۲۳ شهریور/، ۷۰۰ میلیون تومان به طور نقدی و غیر نقدی کمک کرده اند.
امسال ۹۹۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در استان دایر شده است.

**نخستین جشنواره روستا استان زنجان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گشایش یافت.

** آیین اختتامیه بیست ونهمین جشنواره تئاتر استان زنجان شامگاه پنجشنبه در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد و آثار و نفرات برگزیده این جشنواره در بخش های مختلف معرفی شدند.

**معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی: طی برنامه ششم توسعه چهار هزار کیلومتر آزاد راه در کشور احداث می شود.

**مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری زنجان گفت: جابجایی مسافران درزنجان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید افزایش ۳۰ درصدی خواهد داشت.

**اعلام تیم های برتر المپیاد فرهنگی ورزشی بسیج در زنجان که از ۲۱ تا ۲۲ شهریور جاری برگزار شد

**مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر: گردش مالی انگور و فرآورده های آن در این شهرستان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.

**رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان: این استان ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی از ۳۳ نوع ماده معدنی قابل برداشت و استخراج کشور را در خود جای داده است.

**مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان: تا پایان روز گذشته/سه شنبه/ ۱۹۲ هزار و ۷۰۰ تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری شد.

**معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان زنجان: عرضه بذرآبی گندم به کشاورزان این استان توسط تعاون روستایی شهرستان خدابنده آغاز شد.

**آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی فیلم و عکس 'ارزش' شامگاه سه شنبه در سینما بهمن زنجان برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف معرفی شدند.

**مدیر کل جذب سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی استانداری زنجان: رایزنی ها برای ساخت گلخانه هیدروپونیک مدرن با سرمایه گذاری یک شرکت فرانسوی انجام شده است.

**سرپرست تیم جراحی پیوند کلیه مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان: تا کنون ۹۵ درصد پیوندهای کلیه این مرکز با موفقیت همراه بوده است و بیماران پس از ترخیص نیز تحت کنترل و درمان های لازم قرار دارند.

**رئیس سازمان بسیج ورزش کشور از ساخت سه هزار سالن ورزشی توسط بسیج طی پنج سال اخیر خبر داد و گفت: پایگاه های استعدادیابی ورزش بسیج از ۶ سال پیش راه اندازی شده و این پایگاه ها از مربیان مجرب و توانمندی برخوردار هستند.

**مدیرکل دامپزشکی استان زنجان: طی پنج ماهه گذشته از سالجاری بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم گوشت گرم سالم و بهداشتی وارد بازار مصرف این استان شد.

**معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان از برگزاری جشنواره روستا در گستره ملی در سال آینده خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره زمینه رونق تولید و اشتغال در مناطق روستایی را فراهم می کند.

**معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری از پرداخت تسهیلات با کارمزد ۶ درصدی به روستائیان برای ایجاد اشتغال و تقویت تولید در روستاها خبر داد و گفت: پرداخت این تسهیلات از مهر سال جاری آغاز می شود.

**مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان خون اداره کل انتقال خون استان زنجان: هم اکنون انتقال خون این استان با کاهش اهدای خون مواجه شده است و شهروندان پیش از آغاز ایام محرم نسبت به این امر خداپسندانه مبادرت کنند.

**مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال زراعی جاری یکهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال درآمد ناخالص از برداشت زیتون کنسروی عاید کشاورزان این شهرستان می شود.

**معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه عزم دولت تدبیر و امید در تقویت تولید و اشتغال در روستاها جدی است، گفت: امسال ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار شغل در سطح روستاهای کشور ایجاد می شود.

**مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان زنجان: طرح توسعه ناوگان حمل و نقل مسافری عمومی در جاده های روستایی این استان به منظور کمک به فعالان این عرصه ‏اجرا می شود.

**فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال از یک دستگاه اتوبوس توسط ماموران پلیس آگاهی این استان خبر داد.

**مسئول آموزش سامانه سامط (سامانه استعلامات منابع طبیعی) در کانون دفاتر پیشخوان دولت اعلام کرد: از مهرماه امسال استعلام های منابع طبیعی در کشور الکترونیکی و از طریق سامانه سامط در دفاتر پیشخوان دولت انجام خواهد شد.

**پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید استان زنجان برگزیدگان خود را در بخش های گروه نوازی و تک نوازی شناخت.

**جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان از کشف و ضبط انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیون ریال توسط پلیس شهرستان های خدابنده و ایجرود خبر داد.

**دبیر هیات بدمینتون استان زنجان: تیم زنجان در سی و چهارمین دوره رقابت های قهرمانی بدمینتون نوجوانان ایران با کسب هفت نشان طلا، مقام نخست را از آن خود کرد.

**مدیرکل بهزیستی استان زنجان: هم اکنون ۳۰ درصد سالمندان این استان تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و بهزیستی با ایجاد مراکز روزانه ، اجرای طرح ویزیت در منزل ، اجرای طرح توانمندسازی سالمندان و مراقبت در منزل به سمت گسترش فعالیت های خود در این زمینه پیش می رود.

** مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان: کشاورزانی که تاکنون موفق نشده اند گندم تولیدی خود را به مراکز خرید این محصول تحویل دهند، فقط تا پایان شهریور فرصت فروش دارند.

**فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره: ماموران انتظامی پاسگاه قلعه حسینی این شهرستان، موفق به کشف و ضبط سه کیلو و ۲۵۰ گرم ماده مخدر 'گراس' شدند.

**مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان: از زمان تصویب قانون مشاغل خانگی تاکنون، ۱۰ هزار و ۹۸۴ فقره مجوز مشاغل خانگی در این استان صادر شده است.

**مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی پنج ماهه گذشته از سالجاری ۲۳ هزار و ۶۶۴ کیلوگرم فراورده خام دامی در این استان به دلیل موارد غیر بهداشتی و سپری شدن زمان مصرف معدوم شد.

**رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان: راه اندازی و به کار گیری خط ریلی شهرک صنعتی شماره ۱ این استان در انتظار مشارکت واحدهای تولیدی برای تامین اعتبار و همکاری است.

** مدیر بورس منطقه ای زنجان: ارزش سهام خرید و فروش شده بورس این استان طی پنج ماه گذشته به سه هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال رسید.

۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی