لزوم تکمیل هر چه سریعتر ساختمان پلاتوی نمایش زنجان
لزوم تکمیل هر چه سریعتر ساختمان پلاتوی نمایش زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین نجفی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان با بیان اینکه طی سالهای گذشته  در هر کدام از ادوار برگزاری جشنواره ۱۰ گروه نمایشی حضور داشتند، افزود: در تلاش هستیم با افزایش امکانات در سال‌های آتی جشنواره‌های بهتری برگزار کنیم. […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین نجفی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان با بیان اینکه طی سالهای گذشته  در هر کدام از ادوار برگزاری جشنواره ۱۰ گروه نمایشی حضور داشتند، افزود: در تلاش هستیم با افزایش امکانات در سال‌های آتی جشنواره‌های بهتری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه  امسال جشنواره با وجود کم و کاستی‌ها به صورت پرشور برگزار شد، ادامه داد: در اردیبهشت امسال جشن هشتاد و چهار سالگی تئاتر استان را برگزار کردیم که این مسئله بیانگر قدمت تئاتر در این استان است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان گفت: امیدواریم با تکمیل ساختمان پلاتوی نمایش استان زنجان شاهد رونق اجراهای عمومید ر استان باشیم.بر همین اساس سی و پنجمین شب اجرای عمومی در سالن فرهنگسرای امام خمینی(ره) را شاهد بودیم .

نجفی از هنرمندانی که در برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان این مجموعه را یاری کردند، تقدیر کرد و در ادامه این جشنواره، ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران، از اعضای هیئت داوران، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی؛ حاج صفرعلی کریمی، امیر سهامی، حمیدرضا قزلباش، حسین نجفی و رضا یاوری با اهداء لوح یادبودی قدردانی شد.

برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان اعلام شدند

هئیت داوران بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان عصر امروز، ٢٣ شهریور ماه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره، از نفرات برتر تقدیر کرد.

 بر اساس اعلام نظر این هیئت در بخش پوستر علیرضا حاجی رحمانی برای نمایش “کلکسیون” و در بخش بروشور حمیدرضا رزاقی برای نمایش “بچه آدم بدو” جایزه نفر برگزیده را از آن خود کردند.

در بخش گریم از نازنین زهرا محمدی  برای نمایش “تجربه‌های اخیر” تقدیر شده و الناز اسدی و شاهین فتحی برای گریم نمایش “نرگسی” به عنوان برگزیده به روس سن رفتند.

در بخش موسیقی دنیز تفقدی برای موسیقی نمایش “تجربه‌های اخیر” مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه عنوان برگزیده به حسن قره کاظمی برای موسیقی نمایش “کلکسیون” رسید.

در بخش طراحی لباس از علی عباسی برای نمایش “بچه آدم بدو” از زنجان تقدیر شد و علی‌رضا خسروآبادی به عنوان طراح لباس در نمایش “تجربه‌های اخیر” عنوان برگزیده را به دست آورد.

همچنین در بخش طراحی صحنه از مهشید آقاخانی برای طراحی صحنه نمایش “تجربه‌های اخیر” تقدیر به عمل آمد و  محمدرضا حسینی به عنوان برگزیده طراح صحنه نمایش “کلکسیون” به روی سن رفت.

در بخش بازیگری زن این جشنواره از ماهنی مهرپور برای ایفای نقش در نمایش “کلکسیون” و مینا عبادی در نمایش “رویای ترک‌خورده ایران” تقدیر صورت گرفت و رتبه سوم به صورت مشترک به پریا دوستی، فرشته جعفری و نازنین زهرا محمدی  برای نمایش “تجربه‌های اخیر” تعلق گرفت در همین بخش رتبه دوم به طور مشترک به  ناهید پیوندی برای نمایش “زیرزمین” و مریم مرادی برای نمایش “کلکسیون” اختصاص یافت. جایزه  اول این بخش نیز به شکوفه جعفری برای نمایش “نرگسی” تعلق گرفت.

در بخش بازیگری، از میلاد کرمی برای بازی در نمایش “قفل” تقدیر شد و رتبه‌ سوم  مشترکا به علیرضا خسرآبادی برای ایفای نقش در نمایش “تجربه‌های اخیر” و عرفان سهامی برای نمایش “گور به گور” از زنجان تعلق گرفت همچنین رتبه دوم این بخش را سینا اعلایی برای نمایش “کلکسیون” و پویان حاجی حسنی برای نمایش “نرگسی” به صورت مشترک دریافت کرده و  مقام اول به میثم چالویی برای نمایش “برخورد نزدیک از نوع سوم” رسید.

در بخش بهترین کارگردانی، رتبه سوم به محمدرضا حسینی برای نمایش “کلکسیون”، رتبه دوم به حسین جزجوادی برای نمایش “نرگسی” و رتبه اول به مهشید آقاخانی برای نمایش “تجربه‌های اخیر ” اختصاص یافت.

در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز از حسین جزء جوادی برای نگارش نمایش “نرگسی” تقدیر شد.

دو اثر از ١٠ اثر شرکت‌کننده در این جشنواره توسط هیئت داوران به عنوان نمایش‌های برگزیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند که نمایش «تجربه‌های اخیر» به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی  مهشید آقاخانی از زنجان و نمایش «نرگسی» به نویسندگی و کارگردانی حسین جزء جوادی از ابهر امسال شانس حضور در تئاتر فجر را خواهند داشت.