سوغات تایلند! / مدیریت آسیب‌های اجتماعی را از تایلندی‌ها یاد بگیریم!
سوغات تایلند! / مدیریت آسیب‌های اجتماعی را از تایلندی‌ها یاد بگیریم!

اویاقلیق: روح‌‌الله رشیدی، فعال فرهنگی، رسانه‌‌ای نوشت: «باید از تجاربِ موفق تایلند در مدیریت آسیب‌‌های اجتماعی استفاده کنیم». این را «سلمان خدادادی» عضو کمیسیون اجتماعی در تشریح یافته هایِ سفرِ اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا گفته؛ «در کشور چین، مشکلی به نام  طلاق وجود نداشته و در تایلند نیز نرخ آمار […]

اویاقلیق: روح‌‌الله رشیدی، فعال فرهنگی، رسانه‌‌ای نوشت: «باید از تجاربِ موفق تایلند در مدیریت آسیب‌‌های اجتماعی استفاده کنیم». این را «سلمان خدادادی» عضو کمیسیون اجتماعی در تشریح یافته هایِ سفرِ اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا گفته؛ «در کشور چین، مشکلی به نام  طلاق وجود نداشته و در تایلند نیز نرخ آمار طلاق بسیار پایین است. علاوه بر این، مفاسد اجتماعی نیز در این کشورها وجود نداشته و معضل حاشیه نشینی و مسکن را نیز حل کرده‌اند. بنابراین این کشورها را می‌توان نمونه‌ی موفقی در مدیریت آسیب‌‌های اجتماعی دانست و از تجارب و الگوهای آنها برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی بهره برد.»

بسیار مشعوف شدیم از نتایج پرباری که آقایان پس از تحمل مرارت‌های سفر به آسیای جنوب‌شرقی، بویژه تایلند پاک کسب کرده‌اند. ما دیگر از شنیدن هیچ ایده و طرحی تعجب نمی‌کنیم. حتی اگر آن ایده، ایده‌ی «وارداتِ روش‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی از تایلند» باشد.

همین‌مان مانده که از بِرندِ فحشای جهان، روش مقابله با آسیب‌های اجتماعی یاد بگیریم.

باید به حالِ جمهوری اسلامی گریست که نخبگانش نسخه‌ی تایلندی برایش می‌پیچند. تایلند یعنی: پرترافیک‌ترین مقصدِ توریسمِ فحشا و مهمترین صادرکننده‌ی روسپی به دنیا!

حتی تصورش هم تهوع‌آور است!