پرشورها ازحیثیت تیم اول آذربایجان در مقابل بدخواهان دفاع میکنند/وعده ما جمعه!
پرشورها ازحیثیت تیم اول آذربایجان در مقابل بدخواهان دفاع میکنند/وعده ما جمعه!

اویاقلیق: در شهرهای آذربایجان تیمهای مختلفی در رشته های متعدد مشغول فعالیتند، از کشتی گرفته تا فوتبال . اما در این بین دو تیم ، یکی تیم والیبال شهرداری اورمیه و دیگری تیم فوتبال تراختور، از خصوصیات منحصر بفردی برخوردارند و حساسیت آذربایجانی ها بر روی این دو تیم قابل مقایسه با سایر تیمها نیست. […]

اویاقلیق: در شهرهای آذربایجان تیمهای مختلفی در رشته های متعدد مشغول فعالیتند، از کشتی گرفته تا فوتبال . اما در این بین دو تیم ، یکی تیم والیبال شهرداری اورمیه و دیگری تیم فوتبال تراختور، از خصوصیات منحصر بفردی برخوردارند و حساسیت آذربایجانی ها بر روی این دو تیم قابل مقایسه با سایر تیمها نیست.
درست است که گفته ایم و باز خواهیم گفت که «آذربایجان تیملری فرق….» اما بشرطی که این تیمها در مقابل تیم اول فوتبال و والیبال آذربایجان قرار نگیرند که در آنصورت تیم مدعی رنگ خواهد باخت!
جالب است که ویژگی دو تیم مزبور تنها مختص آذربایجانی ها نیست و بدخواهان آذربایجان نیز روی این دو تیم حساسیت دارند و تمام مساعی خود را برای تضعیف و عدم موفقیت آنها بکار میگیرند.
در خصوص ویژگی تراختور، نیاز به توضیح نیست لاکن برای تیم اول والیبال آذربایجان تنها اشاره به یک نکته کافیست که در دربی والیبال آذربایجان در تبریز، علیرغم سنگ اندازی عده ای ماجور، هواداران حاضر، تیم والیبال شهرداری اورمیه را بیشتر از تیم والیبال شهرداری تبریز تشویق و مورد حمایت قرار دادند.
ناگفته پیداست که رشته ورزشی والیبال از اقبال عمومی کمتری نسبت به فوتبال برخوردار است و فوتبال مورد توجه عامه مردم است.
فلذا ، حرف و حدیث تیم اول فوتبال آذربایجان نقل مجالس و کوی و برزن است و مردم آذربایجان در حقیقت آنرا تیم ملی محلی خود تلقی میکنند.
بدخواهان آذربایجان هم همسان با مردم آذربایجان فقط روی تیم تراختور زوم کرده اند و با این تفاوت که بدخواهان دنبال تضعیف این تیم هستند و مردم آذربایجان به موفقیت های آن مباهات میکنند.

چندین سال است که تیم گسترش فولاد هم در لیگ برتر است، لاکن در هیچ سایت و نشریه ای، کسی برله یا علیه این تیم حرفی نمیزند. هیچ بدگوئی یا تضعیفی بر علیه این تیم اعمال نمیشود. در صورتیکه هر دو تیم گسترش و تراختور تیم تبریز هستند، پس چرا تیم گسترش هیچ بدخواه و بدگوئی ندارد؟
البته در طرف مقابل باید بپذیریم که این تیم هواداری هم ندارد و فرق مساله همینجاست!

امروزه اگر به نظر کاربران سایتها و خوانندگان جراید نگاه کنیم به یک نکته مهم میرسیم و آن اینست که بنظر دوست و دشمن، تراختور مترادف است با تبریز، با آذربایجان، با تبریزی و آذربایجانی، با ترک و ….. و صد البته عکس آن هم درست است!

به آقائی که به اقرار مکرر خود نه از فوتبال سر در می آورد و نه از اوضاع و احوال تیم خود آگاهی و خبر دارد، عرض میکنیم که شما از اجتماع هم خبر ندارید و بازیچه بدخواهان تراختور و آذربایجان قرار گرفته اید و بدون آنکه بدانید با بدخواهان و دشمنان تراختور و هواداران ایرانشمولش همسو شده اید!
باید بدانید که هر که با آذربایجان و آذربایجانی دشمنی دارد، تراختور را میکوبد و هر که با تراختور مشکل دارد، آذربایجانی و ترک را میکوبد!

در هر حال ،هواداران پرشور و شعور تراختور، این تیم را از گزند بدخواهان خودی و غیر خودی، نگهداری خواهند کرد، همانگونه که تا حال کرده اند و بیجا نگفت گل محمدی کم حرف که « اگر هواداران تراختور نبودند، این تیم از بین میرفت»….
و نیز گفت که «تراختور دشمنان زیادی دارد»

********

روز جمعه به پاداش پیروزیهای چشمگیر سربازان تیم تراختور، پرشورها بار دیگر با اعضای تیم اول میلیونها آذربایجانی تجدیدمیثاق میکنند که آنان همچنان باغیرت و تعصب برای تیم بازی کنندو هواداران نیز آنها را از گزند و تیررس بدخواهان بالاخص دشمن مآبان ثروتمند، دور نگه دارند!

تراختور سمبل وحدت آذربایجانی هاست!

روز جمعه وحدت خود را به رخ دشمنان و ایادی آنها بکشیم !

روز جمعه باز هم یکپارچه و یکدل فریاد میزنیم:

« آذربایجان وار اولسون / ایسته میین کور اولسون»

یاعلی مولا مددی …..

یاشاسین آذربایجان
یاشاسین تراختور
یاشاسین بیرلیگ یمیز
یاشاسین اف۱۴
یاشاسین کیانی
یاشاسین ایرانپوریان

 

یادداشت: ساوالان – اردبیل