ایجاد حاشیه برای تیم اول فوتبال آذربایجان، از موضع پول و ثروت
ایجاد حاشیه برای تیم اول فوتبال آذربایجان، از موضع پول و ثروت

اویاقلیق – سرویس ورزش: درحالی که تیم محبوب فوتبال آذربایجان با تحمل بی پولی و دو فصل متوالی محرومیت از جذب بازیکن و نیز از دست دادن بازیکنان مطرح و ستاره اش و درحالیکه خیلی ها و حتی هواداران این تیم، احتمال سقوط آنرا به لیگ دسته یک ، انتظار داشتند با حمایت آگاهانه هواداران […]

اویاقلیق – سرویس ورزش: درحالی که تیم محبوب فوتبال آذربایجان با تحمل بی پولی و دو فصل متوالی محرومیت از جذب بازیکن و نیز از دست دادن بازیکنان مطرح و ستاره اش و درحالیکه خیلی ها و حتی هواداران این تیم، احتمال سقوط آنرا به لیگ دسته یک ، انتظار داشتند با حمایت آگاهانه هواداران و درایت و کفایت مثال زدنی کادر فنی، میرود تا با خودباوری و تکیه بر بازیکنان وفادار و متعصب با تجربه و جوانان بی ریا و با غیرت ، خود را یکی از مدعیان لیگ معرفی کند، اخیرا حاشیه هائی برای بازیکنان ستاره و کلیت تیم ایجادشده است که عاملان آن خواسته یا ناخواسته ، سهوا یا عمدا قدم در راهی گذاشته اند که موجب تضعیف روحیه بازیکنان این تیم مردمی میشود.
تیم مردمی و پرهوادار تراختور که میلیونها هوادار عاشق در سرتاسر ایران و حتی خارج دارد، با قبول سه شکست که حاصل بدشانسی محض و اشتباهات داوری بود، چندیست که با پیروزیهای چشم گیر بخصوص در مقابل تیم قدرتمند سایپا و نیز پدیده که گربه سیاه تراختور لقب گرفته، موجبات دلخوشی و مباهات هوادارانش را فراهم ساخته و از طرفی دیگر، رویای خوش رقبا و بدخواهان این تیم را مبنی بر زوال قدرت و شوکت آن که یکی از مدعیان مسلم قهرمانی در فصول گذشته بود به کابوسی هراسناک تبدیل کرده است.

ایجاد حاشیه و تشویش برای تیم و یا اعضای آن ، با انجام مصاحبه ها و نشر اکاذیب و محملات، معمولی ترین شگرد برای بر هم زدن افکار بازیکنان و اعضای تیم است تا ذهن آنان را مکدر و مغشوش کنند و آنان را به واکنش وادار نمایند تا آنان انرژی خود را جهت دفاع از خود و رد محملات بکارگیرند. بدیهی است که این امر شیطنت آمیز غالبا از روی آگاهی است اما ممکن است که فردی ناآگانه هم دراین مسیر قرار گیرد و به هرحال چه عمدی و چه سهوی، موجب تضعیف و تخریب روحیه اعضاء تیم میشود که نتیجه آن هم مشخص است.

امروزه تیم تراختور همانند بیماریست که دوران نقاهت را سپری میکند و میخواهد روی پاهای خود بایستد و هر ضربه ای میتواند آنرا دوباره بر زمین بکوبد، علی الخصوص که این ضربه از طرف آدم متمول و ملاک و کارخانه داری باشد که کاسه لیسان زیادی هم دارد!

تیم محروم از جذب بازیکن تراختور، بی شک با جوانان کم تجربه و حتی میدان ندیده ، برپایه سه رکن و ستون استوار است و هر یک از نان نباشند، کار تراختور زار است!

بدخواهان تراختور، ستونهای تراختور را نشانه رفته اند، حتی یکی از این ستونها فرو ریزد، دو ستون دیگر محال است که تراختور را سرپا نگه دارند.

نیازی به تفسیر و تفصیل کارشناسان فوتبال نیست و جزء بدیهیات است که اگر نبودند هریک از سه بازیکن با تعصب و با غیرت و باتجربه تراختور یعنی کیانی- ایرانپوریان و محمدابراهیمی، امروزه تیم تراختور نه تنها مدعی نبود بلکه چسبیده به قعر جدول و حذف شده از جام حذفی، موجبات سرافکندگی هوادارانش را فراهم آورده بود!

این سه بازیکن نه تنها در میدان جنگیدند، بلکه بزرگوارانه جوانان کم تجربه را زیر بال و پرخود گرفتند و اخلاق مدارانه و به سبک پهلوانی ، موجب شکوفائی و پا گرفتن «آزادی»ها شدند!

بعضی ها که پول دارند و بنا به مسائلی (منجمله مالیات) تیم داری میکنند، بهتر است بدانند که همین محمدابراهیمی اگر نبود، گسترش از لیگ برتر به لیگ یک اسباب کشی کرده بود!

هواداران میلیونی تراختور، ایجاد حاشیه و تخریب شخصیت و تضعیف روحیه بازیکنان را برنمی تابند و انتظار دارند که بعضی ها از موضع «پول» و «ثروت» علیه بازیکنان محبوب ، نشر اکاذیب و توهین نکنند که این کار آنها آب در آسیاب بدخواهان تراختور و نتیجتا آذربایجان ریختن بوده و توقع ما عذرخواهی از بازیکنان است.

درعین حال کسی که ظاهرا مدعی طرفداری از تراختوراست، بهتر است که بدهی خود را به ابراهیمی و گودرزی بدهد تا فشارمالی آنها در زندگی کم شود و با روحیه بهتر بازیهای بهتری برای تراختور انجام دهند!!!!! هر چند که این حرف برای عوامفریبی است و هنوز یادمان نرفته به خواهشهای مدیرعامل تراختور برای نگه داشتن سعیدآقائی چه جوابهایی دادند و بنیان دیزل را در اختیار تراختور نگذاشتند و…….

البته بر آگاهان آشکار و روشن است که عدم پرداخت حقوق و مطالبات دو سال قبل بازیکنان فعلی تراختور در تیم قبلیشان، باعث مشکلاتی برای این بازیکنان میشود که  از تاثیر همان مشکلات، این بازیکنان از عملکرد بهتر در بازیهای تراختور برخوردار نخواهند بود و این همان کار رقبا و بدخواهان است!!

ناگفته پیداست که خود تیم تراختور، آه در بساط ندارد و با کلی بدهی به خارجیهای شاکی و بازیکنان داخلی منجمله به ابراهیمی مواجه است و اگر شما مزد او را ندهید، اثرات منفی این عملتان متوجه تیم مردمی و محبوب آذربایجان خواهدشد!!!

درخاتمه یک بار دیگر یاد آور میشویم که:

تراختوری ائل ایستر
شرفـلی ملت ایستر

 

یادداشت از: ساوالان – اردبیل