توسعه کشور نیازمند استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است
توسعه کشور نیازمند استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی افزود: دولت دوازدهم کار خود را همزمان با آغاز برنامه ششم توسعه آغاز کرد و توسعه همه جانبه کشور نیز باید بر برنامه ششم متکی باشد. این در حالی است که طی هفته دولت […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی افزود: دولت دوازدهم کار خود را همزمان با آغاز برنامه ششم توسعه آغاز کرد و توسعه همه جانبه کشور نیز باید بر برنامه ششم متکی باشد. این در حالی است که طی هفته دولت ۶۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی  با اشاره به اینکه گاهی به خاطر عدم تصمیم گیری به موقع کار روی زمین می ماند، ادامه داد: یکی از تعهدات رییس جمهور در سال ۹۳ گازرسانی به همه شهرها و روستاها بود و امروزه خوشبختانه با بهره مندی نوبهاری ها از نعمت گاز، هیچ شهرنشینی بدون گاز به سر نمی برد. همچنین امسال بیش از ۶۳ روستای استان زنجان به روستاهایی که از نعمت گاز بهره مند هستند اضافه شدند.

درویش امیری افزود: همه ما موظفیم که زمینه حضور فعالان بخش خصوصی را فراهم کنیم و  نباید بین کارکنان دولت و بخش خصوصی تنگ نظری حاکم باشد؛ چرا که باعث بدنامی دستگاه می شود و همه تلاش های صادقانه دولت مردان را زیر سوال می برد. نباید مردم را به انجام امور خود در ادارات سرگرم کنیم. در حالی که رشد و تعالی و تکامل جامعه از طریق مردم سرعت می یابد.

وی با تاکید بر اینکه نباید کار امروز را به فردا بسپاریم، گفت: مدیری نمونه است که در ایجاد شغل، سرمایه گذاری و حل مشکلات به موقع و با سرعت تصمیم بگیرد و خدمات دهی مطلوب به مردم و ارباب رجوع را مد نظر قرار دهد. متاسفانه امروزه بخش خصوصی از برخی دستگاه های اداری ناراضی و دلخور است. از این رو مدیران باید بر رفتار کارکنان نظارت داشته باشند.

در جشنواره شهید رجایی امسال، اداره کل آموزش و پرورش  به عنوان دستگاه برتر در گروه علمی، فرهنگی و آموزشی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی در گروه عمومی اجتماعی و قضایی، برق منطقه ای در گروه شرکت ها، بیمه ها و بانک ها و اداره کل جهاد کشاورزی در گروه زیربنایی و تولیدی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند.

همچنین اداره کل بهزیستی در گروه سلامت و بهداشت و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی در حوزه اقامه نماز به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند. در گروه شاخص های عمومی نیز ادارات کل استاندارد، ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند.

علاوه بر این، در حوزه شاخص های اختصاصی، ادارات کل بیمه سلامت، امور مالیاتی و راه آهن شمالغرب کشور به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند.

اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز به ترتیب در گروه های اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی و توسعه به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند. در اجرای مطلوب پروژه های عمرانی با بیشترین جذب اعتبارات از ردیف های ممتاز ملی نیز دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد.

در گروه ارتباطات مردمی نیز اداره کل کمیته امداد و بانک ملی و در گروه فرهنگی و هنری نیز اداره کل ارشاد به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند.