«شهرام طهماسبی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای، اظهار کرد: برنامه آمایش سندی است که برای تحقق توسعه پایدار فضایی، مجموعه اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی بخش‌های دولتی و غیردولتی را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و کالبدی در بر می‌گیرد. این مسئول ادامه داد: این […]

«شهرام طهماسبی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای، اظهار کرد: برنامه آمایش سندی است که برای تحقق توسعه پایدار فضایی، مجموعه اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی بخش‌های دولتی و غیردولتی را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و کالبدی در بر می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: این برنامه در چارچوب چشم‌انداز، اهداف توسعه ملی و جهت‌گیری‌های آمایش سرزمین و در تعامل با سطوح استانی، ملی و جهانی، با رویکردی توسعه‌گرا، مشارکت‌جو و انعطاف‌پذیر تهیه می‌شود.

وی افزود: بخش اول برنامه آمایش سرزمینی از سال ۸۵ آغاز و در محورهای مختلف تحلیل وضعیت طبیعی، محیط زیست، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تحلیل نظام سکونت‌گاهی و ساختار فضایی، تحلیل پیوندهای اصلی میان سکونت‌گاه‌ها، ملاحظات ایمنی و نتیجه‌گیری از مطالعات وضع موجود انجام و در طول سال‌های ۸۸ تا ۹۰ منتشر شد.

طهماسبی با اشاره به بخش دوم مطالعات که برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تمهیدات و مقدمات لازم برای تدوین مطالعات بخش دوم آغاز شده و گزارش‌ها با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی، در سال ۹۵ به پایان رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: نتایج مطالعات برنامه آمایش استان پس از طی فرآیند طرح و تصویب در مراجع بالادست کشوری و استانی و سایر اقدامات الزامی، با هدف مدیریت و کاهش عدم تعادل‌های فضایی در سطح استان به‌عنوان نقشه راه برنامه‌ریزی‌ها و تحولات توسعه آتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام