فعالیت ۴۲ اکیپ نظارتی دامپزشکی در استان اردبیل
فعالیت ۴۲ اکیپ نظارتی دامپزشکی در استان اردبیل

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: با افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام طرح ضربتی نظارت بهداشتی دامپزشکی با مشارکت ۷۵ نفر از نیروهای متخصص آغاز شده است. وی افزود: به دلیل شیوع […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق صالحی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: با افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام طرح ضربتی نظارت بهداشتی دامپزشکی با مشارکت ۷۵ نفر از نیروهای متخصص آغاز شده است.

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگو در برخی از استان‌های جنوبی و مرکزی کشور، انتظار می‌رود شهروندان از خرید گوشت‌های حاصل از ذبح دام‌های غیرمجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه‌ها و عموماً در روستاهای اطراف تهیه و وارد چرخه مصرف می‌شود، جداً خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تأکید کرد: ضروری است شهروندان به هنگام خرید گوشت از ممهور  بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل کرده و ترجیحاً فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

صالحی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های دامپزشکی که در عید سعید قربان در میدان‌های اصلی تمامی شهرستان‌های استان مستقر هستند و یا ضمن مراجعه به دامپزشکی محل اقامت خود و حضور اکیپ سیار دامپزشکی در منزل از سلامت دام قربانی اطمینان یابند.

وی تأکید کرد: کشتارگاه‌های دام استان در عید سعید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان است و  توصیه می‌شود دام قربانی جهت ذبح و آماده‌سازی لاشه به کشتارگاه منتقل شده و از خدمات بهداشتی کشتارگاه بهره‌مند شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: شماره تلفن‌های ۳۳۳۳۱۸۹۱ و ۲-۳۳۳۵۵۹۹۰  اداره کل دامپزشکی به منظور ارتباطات مردمی پیش بینی شده و آماده دریافت گزارشات مردمی است.