اجرای ۱۶ هزار متر مربع کار عمرانی در امامزاده های استان اردبیل
اجرای ۱۶ هزار متر مربع کار عمرانی در امامزاده های استان اردبیل

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: از این میزان حدود یک هزار و ۹۰۰ متر مربع مربوط به بازگشایی حریم اطراف امامزاده صالح واقع در میدان عالی قاپوی اردبیل است که خریداری، […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: از این میزان حدود یک هزار و ۹۰۰ متر مربع مربوط به بازگشایی حریم اطراف امامزاده صالح واقع در میدان عالی قاپوی اردبیل است که خریداری، تملک و توسعه داده شد و مابقی نیز مربوط به توسعه سایر امامزاده ها است.

وی همچنین از برگزاری همایش بزرگداشت امامزاده ها با هدف شناساندن هر چه بیشتر امامزاده ها به مردم در امامزاده های مختلف استان خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با یادآوری اینکه وقف یک نهاد ممتاز دینی و پشتوانه مالی و فرهنگی برای نشر معارف اسلامی است گفت: ترویج فرهنگ وقف می تواند بسیاری از مشکلات مالی جامعه را حل کند .

حجت الاسلام قیامی با اعلام اینکه در حال حاضر ۶۵۰ موقوفه در سطح استان اردبیل داریم که حدود ۱۰۰ مورد آن در سالهای اخیر وقف شده است افزود: این موضوع نشان می دهد که ترویج فرهنگ وقف در سالهای اخیر سرعت بیشتری داشته است.

وی با بیان اینکه برای احیاء موقوفه ها با متصرفان موقوفه ها و همچنین کسانی که حق و حقوق موقوفه ها را پرداخت نمی کنند مقابله می کنیم افزود: در همین باره تاکنون ۳۰۰ حکم قضایی در استان به نفع موقوفات و برای خلع ید متصرفان صادر شده است.

وی تلاش برای سند دار کردن تمامی موقوفه ها را شرط لازم برای مقابله با موقوفه خوارها عنوان کرد و گفت: برای مقابله با متصرفان غیرقانونی موقوفه ها در سالهای اخیر حدود یک هزار و ۵۵۰ رقبه را با مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع سند دار کرده ایم و علاوه بر آن ۵۰۰ ملک وقفی دارای سندهای چند برگی ، به سند تک برگی تبدیل شده است.