تخصیص بودجه اردبیل سالانه ۵۰ درصد بوده است
تخصیص بودجه اردبیل سالانه ۵۰ درصد بوده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش صبح پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه در سال ۹۳ تخصیص ۱۰۰ درصدی داشتیم اما در سال های ۹۴ و ۹۵ تخصیص فقط ۵۰ درصد بوده و برای بودجه امسال نیز تاکنون ریالی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش صبح پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه در سال ۹۳ تخصیص ۱۰۰ درصدی داشتیم اما در سال های ۹۴ و ۹۵ تخصیص فقط ۵۰ درصد بوده و برای بودجه امسال نیز تاکنون ریالی تخصیص نداشتیم.

وی با تاکید به محدودیت مالی دولت افزود: امسال سهم ۱۰ درصد استان از بودجه عمرانی به ۳۰ درصد افزایش یافته که اقدام مطلوبی است و البته به افزایش آن تا ۵۰ درصد اعتقاد دارم.

استاندار اربیل با تاکید به اینکه استان ها ظرفیت اجرای پروژه ها را دارند، اضافه کرد: ضروری است انجام پروژه های عمرانی به استان ها سپرده شود و تنها پروژه هایی که استان ها ظرفیت اجرا ندارند به بخش ملی واگذاری کرد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید به اینکه روند فعلی بالعکس بوده و اغلب در جریان مبادله موافقت نامه، تخصیص و روابط کارگر و پیمانکار نیستیم، اضافه کرد: انتظار می رود ظرفیت استان در اجرای پروژه ها جدی گرفته شود.

خدابخش متذکر شد: با وجو محدودیت های مالی یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به مهار آب های مرزی و ۳۵۰ میلیون دلار به نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اختصاص یافته است.

وی افزود: رئیس جمهور نیز قول مساعد تکمیل راه آهن اردبیل را تا پایان دولت دوازدهم مطرح کرده و امید می رود در سال های آتی هر سه این پروژه به فرجام برسد.