زمینه تشویق بخش خصوصی باید در زنجان فراهم شود
زمینه تشویق بخش خصوصی باید در زنجان فراهم شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش‌امیری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ، به آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر در دوره پنجم اشاره کردو گفت: شوراهای شهر با تمامی سلایق باید نسبت به انتظارات مردم اهتمام داشته و فضای لازم برای همدلی و همفکری جهت توسعه شهرها را […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش‌امیری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ، به آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر در دوره پنجم اشاره کردو گفت: شوراهای شهر با تمامی سلایق باید نسبت به انتظارات مردم اهتمام داشته و فضای لازم برای همدلی و همفکری جهت توسعه شهرها را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: در دو نوبت نسبت به تقویت بخش خصوصی در جلسات گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تذکر داده ام و  حضور مدیران دولتی در جلسات مناسب بوده و باید حضور بخش خصوصی در بخش های مختلف تقویت شود.

استاندار زنجان گفت:  در مواقع اختلاف بین دستگاه دولتی و بخش خصوصی مدیران دولتی کوتاه بیایند.

امیری تاکید کرد: بخش مهمی از وظایف دستگاه های اجرایی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی محقق می شود و  باید حمایت جدی از این بخش صورت گیرد چرا که بخش خصوص ثروت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بخش خصوصی با فعالیت تولیدی خود مسئولیت مدیران دولتی را محقق می کنند و نباید با تصمیمات غیرمنطقی باعث ایجاد مشکل شد. 

وی افزود: اظهارنامه مودیان مالیاتی باید ملاک عمل باشد و این موضوع در قانون و در رویکرد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور وجود دارد که نباید از آن عدول کرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: بر اساس قوانین و ضوابط هر دستگاهی و ارگانی باید به وظایف قانونی خود عمل کند و دفتر وزارت امور خارجه در استان دارای مسئولیت هایی بوده که در این راستا باید با این دفتر هماهنگی لازم به صورت مناسبی صورت گیرد و دفتر نمایندگی خارجه در استان بدون حمایت سایر بخش ها نمی‌تواند برنامه‌ای در بخش اقتصادی و خصوصی برای ارتباط با سایر کشورها پیش بینی و عملیاتی کند.

 امیری افزود: یکی از اشتباهات گذشته رویکرد صرف اقتصادی وزارت امور خارجه بوده و وزارت امور خارجه باید نماینده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز  داشته و تنها نباید ماموریت سیاسی داشته باشد.

وی ابراز کرد: سرمایه گذاری ۱۰ سال قبل نسبت به سرمایه گذاری در شهر اقدام کرده و بعد از این مدت هنوز به نتیجه نهایی نرسیده که این شرایط برای شهر زنجان مناسب نیست.

استاندار زنجان بر ضرورت همدلی، همفکری و دلسوزی مردم و مسئولان برای توسعه زنجان تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی در سرمایه گذاری بخش خصوصی از نیروهای بومی منطقه هستند و نباید به این میزان بی تفاوتی نسبت به توسعه شهر وجود داشته باشد.

امیری یادآور شد: ۵ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۶ برای تهاتر مطالبات بخش دولتی و خصوصی برای سال ۹۵ و قبل از آن پیش بینی شده که یک ظرفیت مهم برای استان است. 

وی بر ضرورت تقویت بخش خصوصی در اقتصاد استان تاکید کرد و گفت: زمینه تشویق بخش خصوصی  در استان زنجان ایجاد شود و دستگاه های مطابق با ضوابط به وظایف خود عمل کنند.