هزینه اقامتگاه‌های شهر ارومیه چقدر است؟
هزینه اقامتگاه‌های شهر ارومیه چقدر است؟

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سفر به شهر ارومیه در گرما تابستان و زمان اوج گیری مسافرت ها یکی از گزینه های پر طرفدار است. شهری که با هزار و ۳۳۲ متر ارتفاع در غرب دریاچه ارومیه، در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه قرار […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، سفر به شهر ارومیه در گرما تابستان و زمان اوج گیری مسافرت ها یکی از گزینه های پر طرفدار است. شهری که با هزار و ۳۳۲ متر ارتفاع در غرب دریاچه ارومیه، در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه قرار گرفته است.

این شهر دارای بناهای تاریخی متعددی است، از آن جمله می‌توان به عمارت شهربانی ارومیه، عمارت سه گنبد، موزه ارومیه، یخچال ۹ پله، پل باراندوز، کاروان‌سرای ارومیه، بازار قدیم ارومیه، گرمابه آخوند، ساختمان جهاد دانشگاهی، ساختمان شهرداری ارومیه و … اشاره کرد.

به گردشگران منطقه توصیه می شود از سوغات این شهر خریداری کنند در این میان نقل مهمترین سوغات ارومیه به شمار می‌رود که در انواع بیدمشکی، گردویی، زعفرانی، پسته‌ای و بادامی عرضه می‌شود. با این حال نقل بیدمشک معروف‌ترین نوع نقل در ارومیه است. این نوع نقل با عرق بیدمشک که محصول خود ارومیه است تهیه می‌شود.

از دیگر عرقیات ارومیه بادرنجبو است که در تهیه شربت از آن استفاده می‌شود.

حلوای گردو و حلوای هویچ، صنایع دستی چوبی و ریزه‌کاری و نازک‌کاری چوب از سوغاتی‌های ارومیه به شمار می رود.

برای سفر به این شهر هزینه اقامت، اصلی ترین هزینه به حساب می آید که بر این اساس به بررسی قیمت اقامتگاه ها در این منطقه پرداختیم:

در یک هتل یک ستاره و با امکاناتی شامل خدمات پزشکی، اینترنت در لابی برای اتاق یک تخته ۶۴ هزار تومان، دوتخته دبل و دو تخته توئین ۱۰۹ هزار تومان، سه تخته ۱۳۷ هزار تومان قیمت گذاری کرده است که به آنها صبحانه نیز تعلق می گیرد.

در یک هتل ۳ ستاره با امکاناتی شامل سالن کنفرانس، خشکشویی، تاکسی سرویس، سالن بدن سازی، کافی شاپ برای اتاق یک تخته خود قیمت ۲۶۴ هزار تومان، دو تخته دابل و دو تخته تویین ۲۶۴ هزار تومان، سه تخته ۳۳۰ هزار تومان، اتاق چهار تخته ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

هتل ۴ ستاره با امکاناتی شامل لاندری، جکوزی، سونا، خود پرداز و موارد مشابه برای اتاق دو تخته – دابل و دو تخته – تویین ۳۶۶ هزار تومان، سوئیت رویال سه تخته ۵۸۸ هزار تومان، سوئیت سه تخته ۵۶۶ هزار تومان، اتاق سه تخته ۴۸۷ هزار تومان، سوئیت سوپر رویال چهار تخته ۷۷۸ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در یک هتل ۵ ستاره با امکاناتی شامل لاندری، استخر، کافی نت، اینترنت در اتاق، صندوق امانات و موارد متعدد دیگر سوئیت لاکچری یک تخته در حدود ۸۳۵ هزار تومان، سوئیت رویال یک تخته ۹۶۲ هزار تومان، دلوکس یک تخته در حدود ۵۶۴ هزار تومان، یک تخته استاندارد ۵۰۴ هزار تومان، سوئیت لاکچری دو تخته ۸۳۴ هزار تومان، سوئیت رویال دو تخته ۹۶۱ هزار تومان، دلوکس دو تخته ۵۸۵ هزار تومان، دو تخته استاندارد – تویین ۵۵۵ هزار تومان ارزش گذاری شده است.