۸۰۰۰ بسته تنباکوی خارجی در زنجان کشف شد
۸۰۰۰ بسته تنباکوی خارجی در زنجان کشف شد

سرهنگ جعفر رحمتی در گفتگو با خبرنگار  مهر از کشف هشت هزار بسته تنباکوی خارجی قاچاق از یک دستگاه کامیون درآزاد راه  زنجان به  قزوین خبر داد و افزود: این باند قاچاق قصد داشت محموله را وارد زنجان و سپس به تبریز ارسال کند. وی اظهار کرد: قاچاقچیان توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.  […]

سرهنگ جعفر رحمتی در گفتگو با خبرنگار  مهر از کشف هشت هزار بسته تنباکوی خارجی قاچاق از یک دستگاه کامیون درآزاد راه  زنجان به  قزوین خبر داد و افزود: این باند قاچاق قصد داشت محموله را وارد زنجان و سپس به تبریز ارسال کند.

وی اظهار کرد: قاچاقچیان توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد. 

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: از افزایش بیش از ۲۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان زنجان خبر داد و گفت: ۳۳ کیلو گرم شمش طلا نیز در استان زنجان از قاچاقچیان کشف و ضبط شد. 

رحمتی تصریح کرد: پدیده قاچاق اقتصاد کشور را بیمار و نا کار آمده کرده و با گسترش قاچاق کالا ، بخش تولید ، اشتغال کشور صدمه دیده و باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری در کشور می شود . قاچاق کالا کیان اقتصاد و سلامت جامعه را به خطر انداخته و موجب تبعیض ، بی عدالتی و تجمل گرایی و فرهنگ مصرف زدگی می شود.

وی گفت: قاچاق کالا یکی از موضوع های امنیت زا در اغلب کشورها از جمله ایران است که دولتها برابر این پدیده با وضع ضمانت های اجرایی محکم کیفری ، واکنش قهر آمیز نشان می دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان ابراز کرد: یکی از عوامل مهم در افزایش قاچاق کالا تقاضای مصرف کالای خارجی در کشور است چرا که باید یک الگوی مصرف صحیح در کشور برنامه ریزی و اجرا شود تا اقتصاد سالم در کشور رونق پیدا کند و  مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم ملی است و  همچنین تمام اقشار جامعه باید نسبت به مصرف کالای داخلی مبادرت کنند.