جشنواره آش و غذاهای سنتی در نیر آغاز به کار کرد
جشنواره آش و غذاهای سنتی در نیر آغاز به کار کرد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز به کار این جشنواره، در گفتگو با خبرنگار مهر گردشگری غذا را یکی از ظرفیت های استان اردبیل دانست. کریم حاجی زاده با اشاره به برگزاری ۱۲ دوره جشنواره آش و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه آیین آغاز به کار این جشنواره، در گفتگو با خبرنگار مهر گردشگری غذا را یکی از ظرفیت های استان اردبیل دانست.

کریم حاجی زاده با اشاره به برگزاری ۱۲ دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی در اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل برخوردار از تنوع قابل توجه در انواع غذاهای بومی محلی است و این توانمندی به عنوان یکی از امتیازات گردشگری استان محسوب می شود.

وی با اشاره به حضور آشپزان ۱۶ استان کشور در این جشنواره اضافه کرد: در این جشنواره ۷۰ غرفه آش و غذاهای سنتی و همچنین چهار غرفه صنایع دستی تدارک دیده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان متذکر شد: برگزاری این جشنواره در منطقه  نمونه گردشگری بولاغلار با هدف معرفی قابلیت های گردشگری نیر بوده و در طول دوره های قبلی جشنواره این قابلیت به خوبی معرفی شده است.

حاجی زاده به ساماندهی منطقه نمونه گردشگری بولاغلار با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در این منطقه امکانات جدید گردشگری و تفریحی ایجاد کنیم.

جشنواره  آش و غذاهای سنتی به مدت سه روز در منطقه گردشگری بولاغلار نیر دایر بوده و اختتامیه این جشنواره با معرفی غرفه های برتر در روز جمعه ساعت شش عصر انجام می شود.