مدیران روابط‌عمومی در ارتباطات خود به کرامت انسانی توجه کنند
مدیران روابط‌عمومی در ارتباطات خود به کرامت انسانی توجه کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «محمد آقاسی» ظهر امروز در سمینار آموزشی آشنایی با افکار عمومی که با مشارکت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان، مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده‌نگری استان زنجان و جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای کار باید معیارهای موفقیت را شناخت و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، «محمد آقاسی» ظهر امروز در سمینار آموزشی آشنایی با افکار عمومی که با مشارکت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان، مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده‌نگری استان زنجان و جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای کار باید معیارهای موفقیت را شناخت و قبل از این شناخت فرد باید موقعیت فعلی و موقعیتی را که به دنبال آن است، را بشناسد.

وی با بیان این‌که روابط‌عمومی‌ها به انواع روابط‌عمومی «سود محور»، روابط‌عمومی بحران و روابط‌عمومی تبلیغی، تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی سود محور، روابط‌عمومی است که در راستای جذب مخاطب و مشتری بیشتر فعالیت می‌کند تا سود و منفعت بیشتری را به سازمان تابعه خود برساند. هم‌چنین مدیر روابط‌عمومی بحران، فردی است که تا وجود تنشی، فعالیت و تحرکی از او دیده نمی‌شود و حتی پس از تنش‌ها نیز تحرکی از او دیده نمی‌شود و مدیر روابط‌عمومی تبلیغی نیز فردی است که بنر و پوستر و … زیادی را بدون در نظر گرفتن ‌ذائقه افراد، ارائه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: اگر به‌دنبال دست‌یابی به روابط‌عمومی برتر هستیم، مدیران روابط‌عمومی باید توجه کنند که با انسان‌ها در ارتباط هستند و باید کرامت انسانی را مد نظر قرار دهند. هم‌چنین این فرد باید خاصیت تبادلی داشته و نگرش درون‌سیستمی داشته باشد.

آقاسی با اشاره به دیگر ویژگی‌های روابط‌عمومی برتر، ادامه داد: رضایت‌محوری، خلاقیت‌محوری، موید نظام شهروندی بودن، دانش‌محوری، قدرت بازاریابی، دوفضایی، حقیقت‌محوری و نیز قوز فکری و آشتی با طبیعت، از دیگر ویژگی‌های روابط‌عمومی برتر است.

رئیس مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، یادآور شد: باید توجه داشت که روابط‌عمومی‌ها کارکردهای متفاوتی دارند و باید فلسفه وجودی هر کدام شناخته شود و روابط‌عمومی‌ها نیز باید بتوانند اجزای کل سیستم را پشتیبانی کنند و از دیگر ویژگی‌هایی که روابط‌عمومی‌ها باید داشته باشند، این است که باید چند هدفی و انعطاف‌پذیر بوده و مرزهای بازی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: روابط‌عمومی‌های سنتی هنوز به‌دنبال استفاده از کاغذ هستند که باید به سمت دو فضایی شدن حرکت کنند، اما روابط‌عمومی ایده‌آل فردی است که تعامل را با چشمان باز و با پژوهش نسبت به شناخت محیط پیرامون داشته باشد که این مهم با استفاده از مراکز افکارسنجی حاصل می‌شود.

انتهای پیام