مجهزترین ساختمان اطفاء حریق شمال‌غرب کشور کلنگ‌ زنی شد
مجهزترین ساختمان اطفاء حریق شمال‌غرب کشور کلنگ‌ زنی شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی این این ساختمان گفت: با هدف واکنش سریعتر و به موقع در برابر حوادثی همچون آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان، مجهزترین ساختمان اطفاء حریق در شمال‌غرب کشور در منطقه باراندوز ارومیه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی این این ساختمان گفت: با هدف واکنش سریعتر و به موقع در برابر حوادثی همچون آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان، مجهزترین ساختمان اطفاء حریق در شمال‌غرب کشور در منطقه باراندوز ارومیه کلنگ‌زنی شد.

رحمان وهاب‌زاده، در زمینه تجهیز بیشتر امکانات نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی ارومیه افزود: به منظور برقراری تسلط کامل بر وقوع حوادث غیر مترقبه در عرصه های منابع طبیعی و اراضی استان، ساختمان یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان با صرف هزینه ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار در۲۸ شهریورماه امسال کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: در این رابطه ضمن تجهیز بیشتر و بهتر نیروهای این یگان، با استقرار ثابت یک بالگرد اطفاء حریق در آینده‌ای نزدیک، علاوه بر اجرای عملیات اطفاء حریق با سرعت عمل بالا در سطح استان، در زمینه همکاری با نیروهای اطفاء حریق استان‌های همجوار نیز وارد عمل خواهیم شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی در زمینه علت آتش‌سوزی‌ اخیر جنگل‌ها و مراتع استان گفت: بی‌توجهی به نکات ایمنی و استفاده از آتش در روزهای گرم سال در مراتع خشک توسط گردشگران و همچنین چوپان‌ها، علت اصلی آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌های استان به ویژه در منطقه گردشگری سیلوانا و سردشت است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی دارای ۱۷۴ هزار هکتار جنگل است که از این مقدار ۳۵ هزار هکتار از آن را جنگل‌های نیمه انبوه تشکیل یافته و بیش از ۱۰۰ هزار هکتار آن در دو شهرستان سردشت و پیرانشهر واقع شده است.

وهاب‌زاده در زمینه مراتع استان نیز تصریح کرد: این استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مرتع دارد که ۳۲ درصد آن جزء مراتع متراکم و مابقی به عنوان مراتع کم تراکم و نیمه متراکم شناخته شده و باید در حفظ این جنگل‌ها و مراتع همگی کوشا باشیم.