نامه مطهری به اژه‌ای/مذاکرات ایران و ترکیه/تقویت نیروهای مرزبانی ناجا/گفت‌وگو با صادق خرازی…
نامه مطهری به اژه‌ای/مذاکرات ایران و ترکیه/تقویت نیروهای مرزبانی ناجا/گفت‌وگو با صادق خرازی…

رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی از استانهای یزد و همدان با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب خواندند و خاطرنشان کردند: مسئولان فرهنگی موظفند روحیه و جریان انقلابی را در محیط‌های مختلف تقویت و […]

رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی از استانهای یزد و همدان با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب خواندند و خاطرنشان کردند: مسئولان فرهنگی موظفند روحیه و جریان انقلابی را در محیط‌های مختلف تقویت و از آن پشتیبانی کنند. ایشان فرمودند: شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنین درخشید و خداوند شهید حججی را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از برنامه ریزی برای تقویت بیشتر نیروهای مرزبانی ناجا خبر داد. سرلشکر محمد باقری در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و تجهیزات مرزبانی نیروی انتظامی گفت: مباحثی را برای تقویت بیشتر مرزبانی مطرح می کنیم تا بهتر از گذشته بتواند مسئولیت خطیر خود را انجام دهد. وی همچنین به دیوارکشی ترکیه در مرزهای مشترک با ایران واکنش نشان داد وگفت:  در موضوع مرزهای مشترک با ترکیه مقرر شد تا این کشور نیز به مرز توجه بیشتری کند. ما از امتداد مرزها و اقدامات کنترلی از سوی ترکیه در مرزها استقبال کردیم چراکه این کار برای مقابله با قاچاقچیان انسان، موادمخدر، اسلحه و همچنین اقدامات تروریستی و… انجام می‌شود.

جدول سابقه اعضای کابینه دوازدهم

سرانجام تکلیف کابینه دوازدهم مشخص شد تا جمه یاران رئیس جمهور در دولت جدید جمع شود. با پایان رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور و انتخاب معاونان و روسای سازمان‌ها توسط روحانی، بیشتر اعضای دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی مشخص شدند.

در پی رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه رویکرد فراکسیون‌های سیاسی مجلس به وزرای معرفی شده مثبت بود، گفت که نظر سه فراکسیون مجلس در تصمیم‌گیری نهایی نمایندگان بیش از ۵۰ درصد تاثیرگذار بود. سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رای بالای نمایندگان به وزرای تیم اقتصادی، دفاع و وزیر خارجه را نشان از اهمیت این حوزه‌ها از دیدگاه مجلس دانست و گفت که نمایندگان با رای بالای خود به وزرا حمایت و همراهیشان را از دولت دوازدهم اعلام کردند. محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه نمایندگان با رای اعتماد به وزرا با دولت اتمام حجت کردند، گفت که انتظار می‌رود دولت با حمایت مجلس تمام قد در خدمت حل مشکلات کشور با اولویت مشکلات اقتصادی باشد و تعاملش را با مجلس افزایش دهد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، عضو فراکسیون امید با بیان اینکه تشکیل هرچه سریعتر دولت نظر مشترک نمایندگان با هر سلیقه سیاسی بود، گفت که بداخلاقی فراکسیونی باعث رای نیاوردن بیطرف شد. عباس پاپی‌زاده، رییس مجمع نمایندگان خوزستان به دغدغه‌هایی که باعث شد “بیطرف” رای نیاورد اشاره کرد و گفت: عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو، یک تلنگر برای تمام مسئولان ایجاد کرد که در حال حاضر مدیریت منابع آب، باید یکی از اولویت‌های اول کشور باشد.

سعید حجاریان، تئوریسین جریان اصلاحات نیز گفت: در ارتباط با حاشیه‌های مربوط به تشکیل کابینه دوازدهم اظهار کرد: این حاشیه‌ها، رای نیاوردن بیطرف و رای آوردن جهرمی با آن همه مخالف نشان می‌دهد که در کشور ما مشکلات جدی وجود دارد و مردم هم نسبت به مشکلات خیلی حساس هستند. وی افزود: نقد کردن چه اشکالی دارد؟ چه کسی می گوید طرفداران روحانی نمی توانند او و دولتش را نقد کنند؟ خود روحانی می گوید من را نقد کنید.

همچنین عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری  نیز با اشاره به جایگاه قانونی شفافیت مالی وزرا و مسئولان از رئیس‌جمهور خواست که خود برای ارائه لیست اموالش داوطلب شود تا معاونین و وزرای وی به تبعیت از ایشان این کار را انجام دهند.

***

روایت خرازی از پدرخوانده‌های جریان اصلاحات، کابینه دوازدهم، حصر و …

رضایت از کابینه دوازدهم، حضور پدرخوانده‌هایی در جریان اصلاحات، تاسف از شبهه‌افکنی بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت، انتقاد از لیست شورای شهر تهران و “حصر” موضوعاتی است که مشاور لیدر اصلاحات از آنها می‌گوید.

همچنین علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه درباره وضعیت مهدی کروبی خواستار دلیل مخالفت با درخواست محاکمه علنی محصورین شد. وی در نامه‌ای خطاب به اژه‌ای، معاون اول قوه‌ قضائیه گفت: چرا با درخواست محاکمه علنی محصورین مخالفت می‌شود؟

یک پایگاه خبری لبنانی از مذاکرات پنهانی ترکیه، ایران، عربستان و عراق درباره سوریه خبر داد. پایگاه خبری لبنان ۲۴ به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد: چند کشور منطقه به منظور پایان دادن به بحران سوریه به طور پنهانی و غیرمستقیم در حال مذاکره هستند و عمان به عنوان کشور ناظر بر این مذاکرات است.

سخنگوی وزارت خارجه صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برخی از مقامات اقلیم کردستان به اظهارات سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد بحث رفراندوم در اقلیم کردستان واکنش نشان داده و آن را مداخله‌جویانه عنوان کرده‌اند گفت: صحبت‌های ایشان دقیق و به جا بوده است و همان‌طور که گفتم مواضع ایران در ارتباط با برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان روشن و واضح است. مواضع ما در ارتباط با انجام همه پرسی در اقلیم کردستان روشن است. بهرام قاسمیدر واکنش به سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه و دیدار او با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه این کشور گفت: این سفر یک جهش و گام تکاملی در روند روابط بین تهران و آنکارا بود و ما این سفر را به فال نیک می‌گیرم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با بدالحسین موسوی رییس حزب فضیلت عراق با اشاره به تکذیب خبر میانجی‌گری عراق بین ایران و عربستان از سوی ریاض، گفت: از اینکه بین مسئولان عربستان و عراق چه گذشت اطلاعی ندارم، اما به دنبال برقراری حسن همجواری در بین کشورهای منطقه هستیم.

رجب طیب اردوغان اعلام کرد که ایران و ترکیه در مورد اقدام مشترک نظامی علیه گروه‌های نظامی کرد گفت‌وگو کرده‌اند. رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه در نشست حزب حاکم این کشور و پیش از سفر به اردن به خبرنگاران گفت: پس از دیدارهای رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران و مقامات ترکیه، با ایران در مورد اقدام نظامی مشترک علیه شبه نظامیان کرد گفت و گو کردیم.

رییس کل دادگستری استان اردبیل از رسیدگی به پرونده «آتنا» در ۴ شهریور ماه در دادگاه کیفری یک استان اردبیل خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی قاصدی  ۱۱ مردادماه در  گفت‌وگو با ایسنا گفته بود : این پرونده به دادگاه ارسال شده ولی فعلا جلسه‌ای برگزار نشده است.

انتهای پیام