به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، «سیدبیوک موسوی» در نشست با نمایندگان و دبیران احزاب عضو خانه احزاب استان زنجان، تشکیل خانه احزاب در استان را رویداد مهمی دانست که برای تحقق آن تلاش‌های زیاده صورت گرفته است، اظهار کرد: برگزاری این جلسات […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، «سیدبیوک موسوی» در نشست با نمایندگان و دبیران احزاب عضو خانه احزاب استان زنجان، تشکیل خانه احزاب در استان را رویداد مهمی دانست که برای تحقق آن تلاش‌های زیاده صورت گرفته است، اظهار کرد: برگزاری این جلسات دارای اهمیت بوده و اثرگذاری لازم در مسیر رشد و توسعه استان را خواهد داشت.

وی با بیان این‌که احزاب نقش مهمی در ارائه مشاوره به دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند داشته باشند، افزود: در استان زنجان موفقیت‌های زیادی کسب شده که البته در کنار این موفقیت‌ها نارسایی‌ها و مشکلاتی نیز وجود دارد که احزاب می‌توانند برای پاسخ‌گویی به نیاز مردم و رفع کاستی‌های اجتماعی، اثربخشی لازم را داشته باشند.

این مسئول به حضور سه مدیر زنجانی در کابینه دولت دوازدهم اشاره و ابراز امیدواری کرد: حضور چهارمین فرد زنجانی در جایگاه وزارت علوم نیز محقق شود که این شرایط گویای ظرفیت مدیریتی مطلوب در استان زنجان برای توسعه است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از این ظرفیت جهت توسعه استان بهره لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه نباید مطالبات استان برای توسعه به مسائل محدود و جزئی خلاصه شود، افزود: برای دستیابی به توسعه، نیازمند تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و اثرگذاری مورد نیاز احزاب، شخصیت‌ها و همه ارکان تاثیرگذار جامعه هستیم.

موسوی، فعالان سیاسی در احزاب استان را افرادی انقلابی و دلسوز توصیف کرد و گفت: احزاب می‌توانند نهادهای قدرت را مجاب به پاسخ‌گویی کرده و وعده‌های انتخاباتی را بعد از انتخابات مطالبه و پیگیری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه نباید فعالیت احزاب محدود به زمان انتخابات شود، تاکید کرد: احزاب می‌توانند در بخش‌های مختلف توسعه‌ای استان وارد شده و برای مناقع عمومی مردم مطالبه‌گری لازم را داشته باشند.

وی یکی از مسائلی که احزاب می‌توانند ورود کنند را نقش صنایع مختلف در ایجاد بهره‌مندی عمومی برای مردم دانست و خاطرنشان کرد: صنعت روی در استان به بالندگی زیادی رسیده و گردش مالی استان را ارتقا بخشیده است. همچنین ثروت زیادی ایجاد کرده که در این بین باید منافع عمومی مردم از وجود این صنعت در استان مورد مطالبه قرار گیرد.

موسوی در پاسخ به یادداشت یکی از حاضران در خصوص وضعیت برگزاری انتخابات در استان، تاکید کرد: برگزاری انتخابات در استان به صورت کلان مناسب بوده و هر چند در برخی شهرستان‌ها خوب عمل نشد اما نمی‌توان مجموع اقدامات در برگزاری انتخابات را دارای مشکل عنوان کرد و کم‌فروشی در خصوص برگزاری انتخابات صورت نگرفته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت تشکیل احزاب در استان زنجان، گفت: ۴۰ درصد احزاب استان در دولت یازدهم تشکیل شده است.

«بهروز مهدوی» با بیان اینکه از سال ۶۴ تا دوره نخست دولت اصلاحات در استان زنجان تنها یک حزب فعالیت داشت، اظهار کرد: در دوره نخست دولت اصلاحات هفت حزب در استان زنجان تشکیل و در دوره دوم دولت اصلاحات نیز هفت حزب و تشکل دیگر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم، هشت حزب تشکیل و فعالیت داشته‌اند، افزود: در دولت یازدهم ۱۶ حزب و تشکل سیاسی در استان زنجان تشکیل و فعالیت کرده که در مجموع ۴۰ درصد احزاب تشکیل شده استان را شامل می شود.

این مسئول، خانه احزاب را تشکلی صنفی برشمرد و تاکید کرد: خانه احزاب استان زنجان فقط یک تشکل سیاسی نیست بلکه فعالیت های صنفی نیز خواهد داشت که انتظار می رود تشکیلات اداری و سازمانی آن، ایجاد و با نظم و انضباط بیشتری فعالیت کند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی و اصل ۲۶ قانون، بر وجود احزاب و تاسیس خانه احزاب تاکید شده است، یادآور شد: تشکیل خانه احزاب استان زنجان گام مهمی در تحقق این امر بوده و امیدواریم با تشکیل ساختار اداری خانه احزاب، ارتباط با اعضای آن نیز به شکل مناسبی استمرار یابد.

انتهای پیام