تهاجم فرهنگی محل نگرانی است/جوانان به مساجد جذب شوند
تهاجم فرهنگی محل نگرانی است/جوانان به مساجد جذب شوند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل تصریح کرد: امروز ما رقبا و جاذبه های خطرناکی که موجب فریب جوانان و جذب آن ها می شوند را داریم و متاسفانه تهاجمات فرهنگی نگران کننده است. وی افزود: […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در اردبیل تصریح کرد: امروز ما رقبا و جاذبه های خطرناکی که موجب فریب جوانان و جذب آن ها می شوند را داریم و متاسفانه تهاجمات فرهنگی نگران کننده است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی و بزه ها نشان می دهد در صورتی که با چنین وضعی پیش برویم سنگرهای مبارزه با دشمن را می بایست تحویل دهیم و انتظار می رود در چنین فضایی از ظرفیت مساجد برای جذب جوانان استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه بر خلاف آسیب های مشاهده شده، فرهنگ اسلامی فرهنگی متخاصم نیست، ادامه داد:  آسیب هایی از جمله اینکه از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود در شان مملکت نیست.

عاملی به ضرورت استفاده از ظرفیت مساجد برای پناه تربیتی و فرهنگی جوانان تاکید و اضافه کرد: لازم است کاری صورت پذیرد که خانواده ها با اطمینان فرزندان خود را به مساجد بسپارند و برای حضور کودکان در مساجد حساسیت ایجاد شود.

وی از جمله کارکردهای مساجد مطابق با تاریخ اسلام و آیات و روایات را محل عبادت و اجتماع مسلمانان برشمرد و گفت: علاوه بر این مسجد محل مذاکرات علمی و فرهنگی، محل تربیت و پناهگاه مسلمانان است.

امام جمعه اردبیل با تاکید به اینکه نسبت به کارکردهای تربیتی و فرهنگی مساجد می بایست توجه داشت، از بی توجهی به احداث مساجد در شهرک های مسکونی جدید اردبیل و بی توجهی به کارکرد فرهنگی آن ابراز گله مندی کرد.

عاملی با بیان اینکه مسجد از ارکان تربیتی جامعه اسلامی است، اضافه کرد: نه تنها در احداث و احیای مساجد بلکه در خصوص حضور در مساجد نیز آیات و روایات متعددی طرح شده و به ثواب آن تاکید شده است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه درایت و تدبیر حافظ کشور بوده و دستاوردهای علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی خود موجب هراس دشمنان شده است، اضافه کرد: امروز ما نیازمند تربیت و نیازمند نسلی بصیر هستیم و این مهم محقق نخواهد شد مگر در سایه استفاده از ظرفیت ارکان تربیتی.