بانک مرکزی اسناد مطالبات را از سپرده‌گذاران کاسپین گرفته و بازنمی‌‎گرداند
بانک مرکزی اسناد مطالبات را از سپرده‌گذاران کاسپین گرفته و بازنمی‌‎گرداند

علی وقفچی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین مدام در انتظار اعمال ماده ۲۳۶ درباره آن هستند، گفت: مردم تصور می‌کنند که مجلس تکلیف خود را در این‌باره انجام داده است و امروز نیاز است که قوه […]

علی وقفچی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین مدام در انتظار اعمال ماده ۲۳۶ درباره آن هستند، گفت: مردم تصور می‌کنند که مجلس تکلیف خود را در این‌باره انجام داده است و امروز نیاز است که قوه قضاییه هرچه سریعتر به وظیفه ذاتی خود عمل کند.

وی در ادامه گفت: بانک مرکزی با راه حلی که برای حل معضل سپرده‌های مردم در مؤسسه کاسپین در دست اجرا گرفته است به شعور مردم توهین می‌کند، چرا که با وجودی که اعلام می‌کنند ما علی‌الحساب مبلغی به سپرده‌گذاران خواهند داد، اما اسناد مالی آنها را می‌گیرند و دیگر مدرکی مبنی بر اینکه مقدار سپرده‌شان چقدر بوده است در اختیار مردم باقی نمی‌گذارند و مشخص نمی‌شود که چقدر علی‌الحساب به آنان بازگردانده شده و چه میزان هنوز طلب دارند؟

وقفچی استقبال برای دریافت سپرده‌ها را از مؤسسه کاسپین بسیار اندک توصیف کرد و گفت: تنها کسانی که به علت مشکلات شدید مالی مجبور هستند، برای دریافت سپرده‌های خود اقدام کرده‌اند، زیرا استقبالی از شرط بانک مرکزی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: شرط بانک مرکزی برای بازپرداخت سپرده‌‌های مردم مبنای حقوقی و قانونی ندارد و هیچ جای دنیا چنین برخوردی با یک سپرده‌گذار صورت نمی‌گیرد.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم دولت جدید و به ویژه آقای کرباسیان وزیر جدید اقتصاد با توجه به وعده‌هایی که به نمایندگان داده است به عکس خُلف وعده‌هایی که از مسئولان دیگر در این باره شاهد بودیم، با نگاهی راهگشا به سپرده‌های معطل‌مانده مردم در مؤسسه کاسپین و ارائه راهکارهای مناسب‌تر به حل موضوع کمک کند.

وی ادامه داد: ان‌شاالله بحث سوال از رئیس جمهور نیز در صحن مجلس پیگیری خواهد شد تا اعتماد مردم به نظام بانکی که امروز تا حدودی لکه‌دار شده بازگردد.

این نماینده مجلس در مورد مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری گفت: اگر از سپرده‌گذاران داخلی حمایت قاطع نکنیم، نمی‌توانیم از طرف‌های خارجی انتظار سرمایه‌گذاری داشته باشیم.