مرکز کنترل ترافیک شهر زنجان سالجاری افتتاح می شود
مرکز کنترل ترافیک شهر زنجان سالجاری افتتاح می شود

سمانه شاددل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به احداث مرکز کنترل ترافیک شهر زنجان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این مرکز می توان مدیریت بهتری را در سطح شهر ارائه کرد. وی اظهار کرد: تاکنون برای احداث این مرکز بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و ساختمان نیمه کاره این مرکز در مقابل […]

سمانه شاددل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به احداث مرکز کنترل ترافیک شهر زنجان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این مرکز می توان مدیریت بهتری را در سطح شهر ارائه کرد.

وی اظهار کرد: تاکنون برای احداث این مرکز بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و ساختمان نیمه کاره این مرکز در مقابل باشگاه ۱۵ خرداد خیابان ۱۷شهریور انتخاب شده بود و  زمینه برای سرعت بخشی به روند راه اندازی این مرکز فراهم شده است. 

شهردار منطقه ۲ زنجان گفت: مرکز کنترل ترافیک علاوه بر آنکه مسئولیت مدیریت ترافیک سطح شهر را بر عهده دارد  مرکز هماهنگی برای ارائه کارهای خدماتی همچون امداد رسانی آتش نشانی و اورژانس، برف روبی، ساماندهی آبگرفتگی معابر و شناسایی نقاط گره ترافیکی است. 

شاد دل تاکید کرد: راه اندازی یک مرکز هماهنگی و هدایت برنامه های خدماتی در شهر می تواند فرصتی برای استفاده از فناوری های نوین نظارتی برای تصمیم گیری بهتر و دقیق تر باشد و این مرکز دارای فضایی برای مانیتورینگ تقاطع های سطح شهر، فضایی برای تاسیسات و مجهز به سیستم اطفای حریق خاص است و برای اطلاع رسانی سریعتر از تکنولوژی فیبر نوری استفاده می کند.

وی افزود: قبل از این مرکزی در سطح شهر زنجان راه اندازی نشده بود و کنترل دوربین های مدار بسته سطح شهر فقط در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار داشت.

شهردار منطقه ۲ زنجان ابراز کرد: مرکز کنترل ترافیک شهر زنجان هرطبقه ۴۰۰ متر مربع  است و براساس برنامه ریزی های انجام شده در سالجاری در یکی از اعیاد بزرگ افتتاح می شود.