«بی‌طرف» یک سیاستمدار متعهد و ثابت‌قدم است/ وجود ریزگردها عمدتا بر مبنای خشکسالی اتفاق افتاده است
«بی‌طرف» یک سیاستمدار متعهد و ثابت‌قدم است/ وجود ریزگردها عمدتا بر مبنای خشکسالی اتفاق افتاده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، طی سخنانی اظهار داشت: برخی همکاران بنده در مخالفت با وزیر پیشنهاد نیرو نکاتی را مطرح کردند […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، طی سخنانی اظهار داشت: برخی همکاران بنده در مخالفت با وزیر پیشنهاد نیرو نکاتی را مطرح کردند که مطالبی را در پاسخ به آنها عنوان خواهم کرد.

وی افزود: مهار آب‌های مرزی با اذن مقام معظم رهبری با برداشت از صندوق توسعه ملی هم اکنون در کشورمان انجام می‌شود. امور مهمی هم انجام شده و حتی در بسیاری از موارد پایا به آن عملیاتی شده و یا در حال عملیاتی شدن است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس همچنین تصریح کرد: در مورد ریزگردها مطالبی را شنیدیم که باید بگویم به هر حال مسئله مهمی است اما واقعا باید انصاف را هم رعایت کنیم. ریزگردهایی که منشا خارجی آن ۸۵ درصد است در حالی که ۱۵ درصد داخلی بوده است و آن هم عمدتا بر مبنای خشکسالی اتفاق افتاده است.

فیضی در ادامه یادآور شد: بیشترین سدسازی در کشور در زمان آقای بیطرف انجام شده است که اگر آنها نبودند مزارع نابود می‌شدند و برای شرب واقعا آبی وجود نداشت. نیروگاه‌های آبی زمان آقای بیطرف را ما ندیدیم؟

وی بر همین اساس اضافه کرد: باید کمی با انصاف برخورد کنیم. منشا منابع آب تقصیر یک فرد نیست بلکه مربوط به گرم شدن کره زمین به خصوص گرم شدن کشورمان است و باید راهکاری را بیندیشیم تا بحران به صورت اساسی خود را نشان دهد که تاکنون نداده است. 

«مهمترین خصوصیت آقای بیطرف که می‌توانم بگویم شخصیت وی است که وی یک سیاستمدار متعهد و ثابت‌قدم است. همچنین در بعد اجرایی به عنوان یک مدیر کاری،‌موفق و شناخته شده است.»

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به دیگر ویژگی‌های شخصیت وزیر پیشنهادی نیرو عنوان کرد: آقای بیطرف در بعد علمی هم به عنوان یک عضو هیأت علمی آموزشی و پژوهشی توانسته موفق عمل کند. او با برخورداری از دانش تخصصی در حوزه‌های مختلف اجرایی، آموزشی و پژوهشی اقدامات و فعالیت‌های برجسته‌ای داشته است و ما ایشان را به عنوان مستعدترین مدیر در این حوزه می‌دانیم. 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بنده امروز از وزیر پیشنهادی دفاع می‌کنم که به عنوان یکی از بنیانگذاران مرکز تحقیقات آب جهاد سازندگی در کشور شناخته می‌شود که در دوره تصدی‌گری وزارت خود تدوین نظام و برنامه بلندمدت تحقیقات آب، ساماندهی سامانه پایش آب و تشکیل مؤسسه تحقیقات آب را به ثبت رسانده است.