فعالیتهای صید و صیادی از دریاچه پشت سد حسنلو آغاز شد
فعالیتهای صید و صیادی از دریاچه پشت سد حسنلو آغاز شد

معصوم فصیح در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: با توجه به اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد حسنلو و فراهم آمدن شرایط مناسب صید و صیادی، تعاونی سرین سولار نقده فعالیتهای صید و صیادی خود را تا اطلاع ثانوی آغاز کرد. وی ادامه داد: در طول دوره انواع ماهیان موجود در دریاچه سد […]

معصوم فصیح در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: با توجه به اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد حسنلو و فراهم آمدن شرایط مناسب صید و صیادی، تعاونی سرین سولار نقده فعالیتهای صید و صیادی خود را تا اطلاع ثانوی آغاز کرد.

وی ادامه داد: در طول دوره انواع ماهیان موجود در دریاچه سد حسنلو صید و جهت مصرف به بازارهای عرضه ماهی ارائه خواهد شد که در این راستا در قالب یک تعاونی صید و صیادی برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

فصیح گفت: در حال حاضر سالانه بیش از هفت هزار تن ماهی قزل‌آلا در آذربایجان‌غربی دربیش از ۲۵۰ مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود.

وی افزود: این مزارع شامل مزارع انفرادی، مجتمع‌های سردابی، استخرهای دو منظوره کشاورزی و استخرهای خاکی هستند که توسط بخش خصوصی با تولید و عرضه سالانه بیش از هفت هزار تن ماهی قزل‌آلا به بازار مصرف در سطح استان فعالیت می‌کنند.

فصیح اضافه کرد: در این استان آبزیان ارزشمندی مثل آرتمیای دریاچه ارومیه و شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس، صرفا از منابع آبی این استان صید و به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپائی صادر می‌شود.

استان آذربایجان‌غربی از نظر تولید انواع آبزیان در بین استان‌های غیرساحلی طی سالیان متمادی مقام نخست را به خود اختصاص داده است.