جمال ناصحی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در این کوبیده‌ها معمولا سنگدان مرغ و امعا و احشا استفاده می‌شود، گفت: این کباب کوبیده‌ها از ارزش غذایی پایینی برخوردارند و حتی مشاهده می‌شود که در برخی موارد از چربی صنعتی استفاده می‌شود تا هزینه مصرف شده در این زمینه کاهش یابد. وی […]

جمال ناصحی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در این کوبیده‌ها معمولا سنگدان مرغ و امعا و احشا استفاده می‌شود، گفت: این کباب کوبیده‌ها از ارزش غذایی پایینی برخوردارند و حتی مشاهده می‌شود که در برخی موارد از چربی صنعتی استفاده می‌شود تا هزینه مصرف شده در این زمینه کاهش یابد.

وی ادامه داد: مردم توجه داشته باشند که این کباب کوبیده‌ها کیفیت لازم را ندارند و آنچه به عنوان گوشت در این غذاخوری‌ها فروخته می‌شود جز امعا و احشای گوسفند و سنگدان نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر فروش کباب سه و یا چهار هزار تومانی باعث شده است که رقابت در بین این گروه از سودجویان نیز افزایش یابد.

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان افزود: همواره به مردم توصیه می‌شود که در این زمینه از خرید کباب کوبیده ارزان قیمت خودداری کنند، چراکه تا زمانی که متقاضی باشد این تخلفات نیز وجود دارد.

ناصحی‌فر خاطرنشان کرد: این مسئله از بعد حقوقی و قانونی نیز مشکل دارد ولی متاسفانه به دلیل اینکه این غذاها از نظر میکروبی بودن مشکلی ندارند و تنها از نظر کیفیت پایین هستند و توان تشخیص کیفیت گوشت وجود ندارد برخورد قانونی با این مراکز سخت است لذا توصیه می‌شود که در این مورد مردم پیش‌قدم باشند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت شناسایی و برخورد این اماکن نیز روند قانونی به کندی پیش می‌رود و بهترین فرآیند برای جلوگیری این است که مردم از خرید این مواد غذایی خودداری کنند.

انتهای پیام