شناسایی ۵۳ منطقه صنعتی در زنجان برای سرمایه‌گذاری
شناسایی ۵۳ منطقه صنعتی در زنجان برای سرمایه‌گذاری

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، علی انصاری در جلسه بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری شهرستان خرم‌دره، ورود بخش خصوصی به حوزه سرمایه‌گذاری را از ملزومات اصلی این حوزه برشمرد و افزود: اگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری فعال نباشد توفیقی حاصل نخواهد شد. وی با بیان اینکه تهیه نقشه راه سرمایه‌گذاری استان زنجان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، علی انصاری در جلسه بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری شهرستان خرم‌دره، ورود بخش خصوصی به حوزه سرمایه‌گذاری را از ملزومات اصلی این حوزه برشمرد و افزود: اگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری فعال نباشد توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تهیه نقشه راه سرمایه‌گذاری استان زنجان از سال ۱۳۹۴ در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این امر در حقیقت از اقدامات راهبردی در راستای بهبود محیط کسب و کار استان است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف تهیه نقشه راه سرمایه‌گذاری استان راهنمایی بهتر و تسهیل در امور سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: استفاده از نقشه راه سرمایه‌گذاری مدت زمان پاسخ‌گویی و استعلام برای سرمایه‌گذاران را کوتاه می‌کند و به جریان بهبود محیط کسب و کار شتاب می‌بخشد.

انصاری یادآور شد: در تعیین این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، بحث زیرساخت‌ها، مثل آب، برق، گاز، راه‌های ارتباطی، دسترسی به راه‌آهن، فرودگاه، معادن و صنایع بالادستی و پایین‌دستی به عنوان فاکتورهای تعیین کننده مدنظر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های پیش روی استان در حوزه سرمایه‌گذاری، نبود زمین آماده و بررسی شده برای معرفی به سرمایه‌گذاران است، عنوان کرد: در راستای حل این مشکل با تهیه نقشه راه سرمایه‌گذاری استان اطلاعات زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها احصا می‌شود تا زمین خوب و باقابلیت سرماه‌گذاری به متقاضیان پیشنهاد شود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳ منطقه صنعتی برای سرمایه‌گذاری در استان از طریق سیستم اطلاعات موجود شناسایی شده است، تصریح کرد: از این تعداد مناطق شناسایی شده دو منطقه مربوط به شهرستان خرم‌دره است.

انصاری با تاکید بر ضرورت همکاری مسئولان شهرستانی در این حوزه، تصریح کرد: هر شهرستانی که مناطق آماده‌تر و اطلاعات دقیق‌تری در زمینه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود داشته باشد در حوزه جذب سرمایه‌گذار موفق عمل خواهد کرد.

در ادامه این جلسه نیز معاون فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه شهرستان خرم‌دره دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: نزدیکی به پایتخت، جاده ترانزیت و آزادراه، دسترسی راحت به راه‌آهن و بهره‌مندی از ۳۳۸ هکتار شهرک صنعتی از مهم‌ترین قابلیت‌های شهرستان خرم‌دره در حوزه سرمایه‌گذاری است.

شاهپوررضا کاظمی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان خرم‌دره در حوزه گردشگری به ویژه اکوتوریسم، یادآور شد: در راستای حل مشکلات حوزه گردشگری به ویژه اسکان مطلوب گردشگران، خوشبختانه موانع موجود بر سر راه احداث هتل در شهرستان رفع شد.

انتهای پیام