استفاده از شرکت های فناوری استان زنجان در اولویت قرار گیرد
استفاده از شرکت های فناوری استان زنجان در اولویت قرار گیرد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان، فرامرز نیک سرشت در جلسه کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات استان، با تاکید بر ضرورت استفاده از توان شرکت های فناوری اطلاعات بومی استان، افزود: با توجه به توانمندی نیروی انسانی، دانش فنی، تجربه و توان مهارتی بالای شرکت های […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان، فرامرز نیک سرشت در جلسه کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات استان، با تاکید بر ضرورت استفاده از توان شرکت های فناوری اطلاعات بومی استان، افزود: با توجه به توانمندی نیروی انسانی، دانش فنی، تجربه و توان مهارتی بالای شرکت های فناوری استان، دستگاه های اجرایی باید استفاده از این شرکت ها را در اولویت قرار دهند و وارد عقد قرارداد شوند.

وی با یادآوری اینکه بر اساس مصوبه سفر هیئت دولت به این استان، زنجان بعنوان یکی از قطب های IT ، برق و الکترونیک در کشور معرفی شده است، اظهار کرد: در سطح عموم مردم و شهروندان زنجانی، انتظاراتی در این زمینه ایجاد شده و ضروری است اقدامات جدی در حوزه فناوری اطلاعات در زنجان صورت گیرد.

نیک سرشت همچنین با اشاره به برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ در زنجان، بر ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی و فعالین صنف رایانه استان در این نمایشگاه تاکید، خاطرنشان کرد: حمایت و ایجاد رونق در نمایشگاه های رایانه ای و فناوری اطلاعات موجب تشویق فعالین این عرصه و ورود جدی به عرصه های رقابتی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان ادامه داد: باید استارت آپ ها نیز در حاشیه این نمایشگاه حضور مستقل و جدی داشته باشند تا مراجعین و مردم با کاربردها و دستاوردهای این حوزه بیش از پیش آشنا شوند.

نیک سرشت در ادامه این جلسه در خصوص طرح های کارانه اشتغال جوانان با عنوان “کاج” که با موضوع پیش بینی فرصت های شغلی در حوزه های مختلف مبتنی بر رسته های منتخب در سال جاری از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به ضرورت پیش بینی و ایجاد فرصت های شغلی به ویژه برای دانش آموختگان فاقد شغل که از سرمایه های کشور محسوب می شوند، باید موضوع ایجاد اشتغال این حوزه به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید با اجرای طرح های پودمانی مهارت آموزی و با بهره گیری از سیستم های حمایتی از طرح های کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، زمینه ورود این جوانان به عرصه های اشتغال کشور فراهم شود.

پنجمین نمایشگاه تخصصی الکامپ ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در فضایی به مساحت ۲هزار مترمربع در مجموعه نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار خواهد شد.