چهار کیلوگرم مواد مخدر «گل» از یک قاچاقچی در زنجان کشف شد
 چهار کیلوگرم مواد مخدر «گل» از یک قاچاقچی در زنجان کشف شد

سعید بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر از کشف و ضبط چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع«گل» توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از یک قاچاقچی خبر داد. وی اظهار کرد: این مقدار مواد مخدر«گل» حین حمل در یکی از خیابان های شهر زنجان کشف شد و متهم نیز در دام ماموران گرفتار شد و  این […]

سعید بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر از کشف و ضبط چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع«گل» توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از یک قاچاقچی خبر داد.

وی اظهار کرد: این مقدار مواد مخدر«گل» حین حمل در یکی از خیابان های شهر زنجان کشف شد و متهم نیز در دام ماموران گرفتار شد و  این سوداگر مرگ در راستای اجرای طرح پاکسازی و مقابله با قاچاق مواد مخدر، توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان دستگیر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت:  ماده مخدر «گل»،‌ همان اندازه که اسم خوشایندی دارد، یکی از خطرناک ‌ترین مواد مخدری است که این روزها به نام یک روانگردان طبیعی مورد خرید و فروش قرار می گیرد.

بابایی تاکید کرد: ماده مخدر «گل» خطرناک ترین نوع از مواد توهم زاست که مصرف آن اعتیاد روانی بالایی را به همراه دارد و فرد را به سمت اعتیادهای سنگین پیش می برد.

وی ادامه داد: ماده توهم زای «گل» از خانواده مواد گیاهی و طبیعی به شمار می رود اثرگذاری آن را در گذشته می توان به مواد گراس و حشیش دانست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجانگفت: «گل» از مشتقات و ضمغ گیاه شاهدانه گرفته می شود، در همه مشتقات گیاه شاهدانه حالت تواهم زایی و اعتیاد روانی بالایی وجود دارد که یکی از عوامل گول زننده است چرا که خماری جسمانی برای فرد به همراه ندارد و مصرف کننده خود را معتاد قلمداد نمی کند اما THC از سه تا ۳۰ واحد در کلیه مشتقات گیاه شاهدانه وجود دارد که بیشترین اثر را در ماده «گل» دارد.

وی افزود: مصرف ماده مخدر «گل» عوارض شدید کوتاه مدت و بلند مدت در پی دارد که در کوتاه مدت پرخونی در مغز، چشم های قرمز، توهمات آنی شدید، استرس و بی خوابی را به دنبال دارد و در به دلیل اینکه به صورت سیگاری استفاده می شود استرس همیشگی و سندورم بی انگیزگی را در مصرف کننده ایجاد می کند.