افزایش اخبار منفی در رسانه‌ها/ شیوه ارائه اطلاعات تغییر کند
افزایش اخبار منفی در رسانه‌ها/ شیوه ارائه اطلاعات تغییر کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، احسان سیروس عصر جمعه در حاشیه سفر به اردبیل و دیدار با مدیران سایت تبیان طی گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بررسی محتوایی رسانه ها نشان می دهد اخبار منفی در رسانه ها به شدت افزایش یافته و بسیار بیشتر از اخبار مثبت شده است. […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، احسان سیروس عصر جمعه در حاشیه سفر به اردبیل و دیدار با مدیران سایت تبیان طی گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بررسی محتوایی رسانه ها نشان می دهد اخبار منفی در رسانه ها به شدت افزایش یافته و بسیار بیشتر از اخبار مثبت شده است.

وی گرایش رسانه ها به اخبار منفی و انتشار اینگونه اخبار را معضلی در بحث رسانه و جامعه دانست و یادآور شد: مردم با تاثیرپذیری از اخبار منفی افسرده شدند و البته عکس این موضوع هم می تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بخشی از این معضل مربوط به جامعه و بخشی مربوط به رسانه ها است، تصریح کرد: این موضوع باید از سوی کارشناسان بررسی و تبیین و در صورت لازم راهکار جایگزین پیشنهاد شود.

وی با اشاره به چرخه اشتراک گذاری اطلاعات در عصر حاضر تصریح کرد: چرخه کنونی بار منفی را در جامعه افزایش داده، بنابراین شیوه ارائه اطلاعات باید از سوی رسانه ها تغییر کند.

سیروس با تاکید بر اینکه جوان امروزی پاسخ می خواهد و نیاز به مشارکت دارد، ادامه داد: گفتمان در جامعه نباید یکسویه باشد، بویژه گفتمانی که درصد بیشتر آن منفی است.