به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا،«سمیه محمدعلیزاده» با بیان این مطلب افزود: یکی از مطالبات اساسی ۵۰۰۰ ناشنوای اردبیلی ایجاد اشتغال است که این امر می‌تواند در قالب راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و حمایتی با حمایت مسئولان استان تحقق یابد.   وی با بیان این‌که ناشنوایان نیز همانند اقشار مختلف مردم حق دارند […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا،«سمیه محمدعلیزاده» با بیان این مطلب افزود: یکی از مطالبات اساسی ۵۰۰۰ ناشنوای اردبیلی ایجاد اشتغال است که این امر می‌تواند در قالب راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و حمایتی با حمایت مسئولان استان تحقق یابد.
 
وی با بیان این‌که ناشنوایان نیز همانند اقشار مختلف مردم حق دارند از خدمات مختلف برخوردار شوند، افزود: حقوق شهروندی باید رعایت شود و خدمات امکانات به طور متناسب در اختیار ناشنوایان قرار گیرد، چون این قشر ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف دارند.
 
محمدعلیزاده با بیان این‌که در شرایط به وجود آمده برای ۵۰۰۰ ناشنوای استان اردبیل  افتتاح کارگاه‌های  چند منظوره  تولیدی و حمایتی ناشنوایان بستری مناسب برای شکوفایی و توانمندسازی آنان در زمینه‌های مختلف و کسب درآمد خواهد بود، تصریح کرد: با فعال شدن انجمن ناشنوایان و انسجام  آن، موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های شغلی، ورزشی، تحصیلی و فرهنگی برای آن‌ها بوجود خواهد آمد.
 
وی افزود  احداث کارگاه‌های تولیدی و حمایتی ناشنوایان با حمایت خیران و مسئولان مربوطه و نمایندگان استان در قطعات مختلف برای اشتغال‌زایی ناشنوایان با دستان هنرمند آنان جان خواهد گرفت و در زمینه خیاطی از قبیل لباس فرم دانش‌آموزان و نحوه قرارداد با مدارس استان اردبیل، دوخت لباس‌های یک بار مصرف بیمارستان‌های استان و دوخت انواع لحاف و تشک و گستردگی آن در سطح وسیع و حتی صادارات به کشورهای دیگر دوخت کیف و کفش‌های چرمی، کارهای مربوط به ساختمان‌ها ومنازل  از قبیل نجاری و ساخت کابینت‌های ام.دی.اف و چوبی و درب‌های ساختمان‌ها و ادارات مختلف و ساخت انواع مبل‌های راحتی  و دکوراسیون منزل هم‌چنین احداث کارگاه‌های مخصوص فرش‌بافی برای ناشنوایان استان اردبیل می‌تواند برحسب علاقه‌سنجی ناشنوایان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز در زمینه ورود آنان به بازار کار و اشتغال موثر واقع شود.
 
مدیرعامل انجمن خانواده  ناشنوایان استان اردبیل تصریح کرد: در راستای حمایت از جامعه بزرگ ناشنوایان اردبیل توسعه این کارگاه‌ها زمانی امکان‌پذیر می‌شود که ما از عمق وجودمان این افراد ناشنوا را که تنها با دست‌ها و چشمانشان با ما سخن می‌گویند را حس کنیم  و در مسیر رشد و ترقی آنان از هیچ تلاشی کوتاه نیاییم تا شاهد تحولی عظیم در خصوص توانمندسازی آنان باشیم.

محمدعلیزاده با اشاره به نیاز اساسی برای راه‌اندازی سامانه پیامکی ارتباط ناشنوایان با مراکز۱۱۰ ، ۱۱۵و دیگر مراکز خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولان استان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند تا هرچه زودتر این سامانه‌های ارتباطی پیامکی دراردبیل راه‌اندازی شود.

وی ازدیگر مطالبات اساسی ناشنوایان استان اردبیل را راه‌اندازی انجمن ناشنوایان برشمرد و افزود: انتظار داریم با حمایت مسئولان استان و نمایندگان مجلس مکانی برای این انجمن تهیه تا شاهد راه‌اندازی انجمن ناشنوایان و برطرف شدن دغدغه و مشکلات این قشر دلسوز باشیم.

مدیرعامل انجمن خانواده  ناشنوایان استان اردبیل اظهار امیدواری کرد روزی همه سکوت ناشنوایان ایران به دستان مسئولان دلسوز و خیرین استان ترجمه شود و حق برابری آنان در جامعه به معنای واقعی خود تجلی شود.
 
محمد علیزاده با اشاره به پتانسیل‌های هنری قشر ناشنوایان استان اردبیل گفت: برخی از این قشر گروه‌های هنری و سرود را تشکیل داده‌اند که انتظار می‌رود در برنامه‌ها، همایش‌های مختلف از ظرفیت هنری قشر ناشنوایان استان استفاده شود تا انگیزه‌ای برای ناشنوایان هنرمند اردبیل باشد.

انتهای پیام