ساخت نیم‌ضریح امامین عسگریین در مراحل پایانی قرار دارد
ساخت نیم‌ضریح امامین عسگریین در مراحل پایانی قرار دارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، ذبیح‌الله بابایی ظهر امروز در آئین تقدیر بانوان زنجانی از هنرمندان زنجانی خالق نیم‌ضریح سرداب امامین عسگریین با گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب و دفاع مقدس از جمله شهید حججی اظهار کرد: باید بدانیم که انسان‌های پاکدست و خوبی هم در این […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، ذبیح‌الله بابایی ظهر امروز در آئین تقدیر بانوان زنجانی از هنرمندان زنجانی خالق نیم‌ضریح سرداب امامین عسگریین با گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب و دفاع مقدس از جمله شهید حججی اظهار کرد: باید بدانیم که انسان‌های پاکدست و خوبی هم در این کشور هستند که برای سربلندی و عزت ایران کار می‌کنند.

وی با تاکید بر فداکاری و ایثار جوانان این دیار برای بازگشایی راه کربلا در تاریخ گفت: چه بسا بزرگانی که در آرزوی زیارت کربلا از دنیا رفتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان تاکید کرد: به برکت خون شهدا مسیر زیارت عتبات عالیات برای دوستداران از جمله شیعیان ایران فراهم شده است.

بابایی ساماندهی نذورات مردم ایران را برای عتبات عالیات استان زنجان از دلایل تشکیل ستاد عتبات عالیات اعلام کرد و گفت: بر این اساس با تشکیل این ستاد، نذورات مردم ایران در داخل جمع‌آوری و در راستای عمران حرمین شریفین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در راستای عمل به وظایف خود با ارگان‌های اصلی نظام هماهنگی دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با تاکید بر وجود هماهنگی بین مسؤولان عراقی عتبات عالیات و این ستاد گفت: آن‌ها نیازهای خود را اعلام و مسىؤلان ستاد برای تحقق آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

بابایی با تشریح تاریخ ویرانی‌های قبور ائمه اطهار گفت: بر اساس یک تحقیق انجام شده، قبور ائمه حدود ۱۴ بار توسط سلاطین زمان ویران شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ساخت نیم‌ضریح امامین عسگریین با اهداف خاصی انجام شده است، ادامه داد:‌ انجام کار فرهنگی ناشی از حضور این نیم‌ضریح، تربیت نیروهای متخصص برای صنعت ساخت ضریح و اشتغالزایی را از جمله اهداف تلاش‌های انجام شده برای ساخت نیم‌ضریح امامین عسگریین در زنجان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با تاکید بر اینکه ساخت نیم‌ضریح امامین عسگریین مراحل پایانی کار خود را می‌گذارند، افزود: این نیم‌ضریح در مرحله طلاکاری قرار دارد.