درمان برخی بیماری‌های خونی در اردبیل ممکن شد
درمان برخی بیماری‌های خونی در اردبیل ممکن شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بابک رضازاده صبح پنج شنبه در بازدید از پایگاه خون‌گیری اردبیل افزود: از جمله درمان بیماری گلین باره و میاستنی گراویس که نوعی فلج عضلانی است فراهم شده است.  مدیرکل انتقال خون استان به فلج سه برادر به واسطه بیماری میاستنی گراویس در روستای صلوات کندی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بابک رضازاده صبح پنج شنبه در بازدید از پایگاه خون‌گیری اردبیل افزود: از جمله درمان بیماری گلین باره و میاستنی گراویس که نوعی فلج عضلانی است فراهم شده است.

 مدیرکل انتقال خون استان به فلج سه برادر به واسطه بیماری میاستنی گراویس در روستای صلوات کندی اشاره و تاکید کرد: با کمک دستگاه پلاسما فرزیس پلاسما این گروه از بیماران تعویض شده و در ادامه منجر به بهبودی وی می‌شود.

رضازاده با ذکر مثالی دیگر به درمان بیماری هیپو کلیسمی که منجر به سکته مغزی می‌شود نیز اشاره کرد و افزود: با امکانات موجود می‌توان میزان کلسیم و پتاسیم این گروه از بیماران را متعادل ساخت.

وی با بیان اینکه انتقال خون استان دارای دستگاه پلاکت فریزیس نیز است، تصریح کرد: این تجهیزات نیز قادر به تأمین پلاکت مورد نیاز بیماران بوده و بدون مشکل منطبق با استانداردها پلاکت تأمین می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان همچنین به تحقیق و مطالعه گروه‌های خونی جدید اشاره کرد و گفت: این مهم به ویژه با هدف حمایت از بیماران تالاسمی دنبال می‌شود.

به گفته رضازاده در وضعیت فعلی خون فیلتر شده در اختیار بیماران تالاسمی قرار می‌گیرد تا جایی که عمر این بیماران تا ۶۵ سال نیز افزایش یافته است.