تهیه طرح اصلاح و اجرای تأسیسات بازار تاریخی زنجان
تهیه طرح اصلاح و اجرای تأسیسات بازار تاریخی زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، «اسدالله درویش‌امیری» در کارگروه بازار تاریخی زنجان، با بیان این‌که سازمان میراث‌فرهنگی استان زنجان باید ظرف دو ماه آینده نسبت به آماده‌سازی طرح اصلاح و اجرای تأسیسات بازار تاریخی زنجان اقدام کند، اظهار کرد: مسائل اجرایی و جزئیات […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، «اسدالله درویش‌امیری» در کارگروه بازار تاریخی زنجان، با بیان این‌که سازمان میراث‌فرهنگی استان زنجان باید ظرف دو ماه آینده نسبت به آماده‌سازی طرح اصلاح و اجرای تأسیسات بازار تاریخی زنجان اقدام کند، اظهار کرد: مسائل اجرایی و جزئیات فعالیت‌ها توسط فرمانداری زنجان پیگیری و گزارش‌های مستمر در این خصوص ارائه شود.

وی با بیان این‌که هیئت امنای بازار باید برای پیشبرد برنامه‌های دولت برای بازار تاریخی زنجان همکاری و همدلی لازم را داشته باشند، افزود: همه دستگاه‌های مرتبط با مسائل بازار زنجان نیز مکلف به همکاری با هیئت امنای بازار بوده و باید با یک تعامل جمعی، مشکلات بازار برطرف شود.

استاندار زنجان، تصمیم برای بازار تاریخی زنجان را تصمیم برای هویت تاریخی مردم توصیف کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید رویکرد حمایتی از بازار تاریخی زنجان و بهره‌برداران آن داشته باشند و در بازه زمانی کوتاه، نسبت به ساماندهی تأسیسات فعلی اقدام کنند تا طرح اصلاح و اجرای کامل آن آماده شود.

وی با بیان این‌که هیئت امنای بازار به نمایندگی از ۹۵۰ واحد فعال در بازار تاریخی زنجان آمادگی کتبی خود را جهت همکاری با طرح‌های دولتی ارائه کند، خاطرنشان کرد: برای اصلاح وضعیت تأسیسات بازار و منظر نامناسب ایجاد شده، اقدامات مطالعاتی آغاز شود و نماینده دستگاه قضایی نیز به جلسات کارگروه دعوت شود.

درویش‌امیری بر ضرورت توجه مردم، مسئولان و بازاریان به نقش مهم هویتی و تاریخی بازار زنجان تأکید کرد و یادآور شد: ابتدا باید توافقی بین همه اقشار تأثیرگذار جامعه در خصوص اهمیت و ارزش تاریخی و فرهنگی بازار زنجان صورت گیرد و برای پاسداشت و نگه‌داری آن، مسیری در پیش رو ترسیم کرد.

استاندار زنجان با بیان این‌که مدیریت فعلی استان تا روزی که حضور دارد اثرگذاری لازم را برای بازار تاریخی زنجان خواهد داشت، افزود: این اثرگذاری به‌علت هویتی و تاریخی برای مردم زنجان اهمیت داشته و برای حفظ تاریخ پرافتخار زنجان باید تلاش کرد.

وی، وجود ۵۵ هکتار بافت تاریخی در مرکز شهر زنجان را یک مجموعه با ارزش تاریخی، فرهنگی و هویتی برشمرد و یادآور شد: چند قرن برای شکل‌گیری این بافت فرهنگی و تاریخی زمان صرف شده تا امروز تبدیل به یک ظرفیت مهم برای شهر زنجان شده که جهت تبدیل آن به فضای توریستی باید تلاش بیشتری شود.

انتهای پیام