یک‌میلیون تن ماهی در کشور تولید شد/سرانه مصرف پایین است
یک‌میلیون تن ماهی در کشور تولید شد/سرانه مصرف پایین است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شیلات اردبیل، مجید کوق در خلخال تصریح کرد: هر چند وضعیت تولید مطلوب اما سرانه مصرف پایین است. وی افزود: سرانه مصرف ماهی در ایران ۱۴ کیلوگرم در سال است و این در حالی است که در برخی کشورها همچون ژاپن سرانه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شیلات اردبیل، مجید کوق در خلخال تصریح کرد: هر چند وضعیت تولید مطلوب اما سرانه مصرف پایین است.

وی افزود: سرانه مصرف ماهی در ایران ۱۴ کیلوگرم در سال است و این در حالی است که در برخی کشورها همچون ژاپن سرانه مصرف تا ۷۵ کیلوگرم در سال نیز می‌رسد.

مشاور رئیس سازمان شیلات ایران به ضرورت فرهنگ‌سازی جهت افزایش مصرف ماهی اشاره کرد و گفت: به ویژه این مهم در استان‌های غیر ساحلی کشور به جد دنبال می‌شود.

کوق میزان سرانه مصرف استان اردبیل را ۱۰ کیلوگرم عنوان و تأکید کرد: اردبیل سومین استان کشور در سرانه مصرف محسوب می‌شود.

در این مراسم مدیرکل شیلات استان اردبیل نیز به رهاسازی دو میلیون قطعه بچه ماهی سفید در پشت سدهای کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در خلخال نیز ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرها و سدها رهاسازی شده است.

میرآرمان واعظی با تأکید به اینکه انواع ماهی و آبزیان به لحاظ غذایی و دارویی اهمیت ویژه دارند، فرهنگ‌سازی جهت مصرف هر چه بیشتر ماهی را یکی از برنامه‌های شیلات استان دانست.