نماز نقش بازدارنده از گناه را ایفا می‌کند
نماز نقش بازدارنده از گناه را ایفا می‌کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه کارگاه آموزش عملی نماز با عنوان کلید بهشت، افزود:  نماز اگر توام با سواد و معنویت و روح باشد بازدارنده خواهد بود، نماز وسیله‌ای برای توجه به خدا است، در روز قیامت در پیشگاه خدا به حسب، […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه کارگاه آموزش عملی نماز با عنوان کلید بهشت، افزود:  نماز اگر توام با سواد و معنویت و روح باشد بازدارنده خواهد بود، نماز وسیله‌ای برای توجه به خدا است، در روز قیامت در پیشگاه خدا به حسب، نسب و مال موجب عاقبت بخیری شخص نمی‌شود، بلکه تنها چیز اعمال او است و در این امر بی‌نماز قطعا اهل جهنم خواهد بود.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) درباره اهمیت نماز فرمودند: در روز قیامت شفاعت ما نخواهد رسید به کسانی ‌که نماز را سبک شمارند، ادامه داد: نماز در اسلام از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و در کلام خداوند و ائمه‌اطهار (ع) در عمل به این فریضه الهی سفارش شده است.

استاد حوزه عملیه زنجان گفت: نماز نقش بازدارنده از گناه را ایفا می‌کند و دارای حقیقت و معنویت فوق‌العاده‌ای است که موجب بازداری فرد از ارتکاب به فحشا و منکر دارد.

موسوی به تعریف فحشا و منکر اشاره کرد و گفت: فحشا به گناهان بزرگ و منکر به گناهان مخفی و کوچک اطلاق می‌شود؛ فحشا جزو گناهان آشکاری است که انسان را به‌سوی ذلت و بدبختی و آتش جهنم سوق می‌دهد.

وی گفت: دیدگاهی در جامعه درباره انسان‌هایی وجود دارد که نماز می‌خوانند اما مرتکب گناه می‌شوند، که در این ارتباط بر اساس روایات معصومین (ع) باید گفت نخست اثرات نماز تدریجی است دوم نماز باید توام با معنویت و دارای روح باشد، اگر نماز در وجود انسان مستدام باشد، نمازگزار همواره مراقب اعمال و رفتار خود خواهد بود.

استاد حوزه عملیه زنجان گفت: پیامبر اکرم (ص) بهترین اعمال نزد خداوند را در سه چیز قرار دادند نخست نماز اول وقت، دوم نیکی به والدین و سوم جهاد در راه خدا است، نماز بهترین وسیله برای یاد خدا است.

موسوی افزود: سئوالی که امروز در جامعه از سوی افراد درباره نماز مطرح می‌شود جایگزین کردن سایر اعمال با فریضه نماز است باید گفت که نماز فریضه الهی است و با هیچ چیز جایگزین نمی‌شود.