مشارکت دستگاه های اجرایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است
مشارکت دستگاه های اجرایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است

 به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان؛ محمود حاجیان در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان زنجان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان و نیز با حضور رئیس اداره امنیت اجتماعی کشور برگزار شد، افزود: […]

 به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان؛ محمود حاجیان در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان زنجان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان و نیز با حضور رئیس اداره امنیت اجتماعی کشور برگزار شد، افزود: افزایش حساسیت نخبگان و عموم مردم برای حل مشکلات اجتماعی به ویژه بر مبنای راهکار مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی ضروری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با اجرای طرح تقسیم کار ملی در بین دستگاه های اجرایی باید شاهد کاهش آمارهای مربوط به معضلاتی همچون خشونت، مفاسد اخلاقی و اجتماعی، طلاق و حاشیه نشینی و نیز کاهش پرونده های قضایی در سطح کشور باشیم.

رئیس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور به ضرورت هم افزایی و مشارکت دستگاه های اجرایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: از اصلی ترین دستاوردهای طرح تقسیم کار ملی، ایجاد باور و انگیزه جدی در بین مسئولین دستگاه های متولی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است.

حاجیان به نقش تشکل های مردمی و خیرین در عرصه مقابله با آسیب ها و مشارکت روزافزون در این زمینه اشاره کرد و یاد آور شد: مسئولین باید در راستای ارتقاء آگاهی های عمومی و تخصصی از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی و توانمندی تشکل های مردمی برای حل معضلات اجتماعی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: گسترش و بهبود نظام آموزشی، مشاوره، توانمندسازی و مهارت آموزی و حضور هرچه بیشتر مردم و تشکل های مردمی برای فعال سازی ظرفیت های غیر دولتی از برخی رویکردهای ستاد فرهنگی و اجتماعی کشور است.

حاجیان  پیگیری تدوین نظام جامع سلامت در کشور را ضروری دانست و ادامه داد: نظام جامع سلامت شامل سلامت روان، سلامت اجتماعی، جسمی و معنوی است که باید از سوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد.

رییس دبیرخانه شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه مسئولین دستگاه های اجرایی باید تعامل خوبی با سطوح مختلف مردم داشته باشند، افزود: هر استان باید با شناسایی معضلات اجتماعی و رتبه بندی آن ها اعتبارات را در راستای حل آن ها هزینه کند و برای جذب اعتبارات، تعامل مطلوبی با سطوح مختلف مردم داشته باشد.

حاجیان تاکید کرد: هر دستگاه اجرایی باید در حوزه تخصصی خود با جذب اعتبارات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کند.

در ادامه این جلسه رئیس اداره امنیت اجتماعی کشور نیز با تاکید بر اینکه استان ها باید با شناسایی معضلات اجتماعی اولویت های پیشگیری را مشخص کنند، گفت: باید فرصت ها و چالش های هر دستگاه مشخص شود و با ارائه گزارشی در زمینه آسیب های اجتماعی شرایط و مشکلات استان بررسی گردد.

محسن خوشاره خاطرنشان کرد: موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی، موضوعی فرابخشی است و باید همه دستگاه های اجرایی برنامه و راهکار مناسبی داشته باشند.

وی تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی در پیشبرد اهداف و کاهش آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و افزود: مسئولین باید برنامه و راهکار های خود را بر اساس نیازهای استان در زمینه کاهش و پیشگیری آسیب های اجتماعی ارائه دهند و در این زمینه نباید بصورت جزیره ای عمل شود.